EÚ: Linden vyzval na aktívnu kampaň za účasť v referende
BRATISLAVA 13. marca (SITA) - Referendová kampaň sa začne šesť týždňov pred hlasovaním o vstupe do Európskej únie (EÚ) a skončí sa 14. mája. Stratégiu vlády dnes potvrdila Ministerská rada pre integráciu za účasti prezidenta Rudolfa Schustera a vedúceho d
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
elegácie Európskej komisie Erica van der Lindena. Európsky veľvyslanec zdôraznil, že je čas aktívne spojiť sily vlády, parlamentu a občianskej spoločnosti tak, aby referendum bolo platné. Poukázal na prieskumy verejnej mienky, podľa ktorých je 70 percent obyvateľstva za vstup do EÚ a rovnaký počet je odhodlaný prísť k hlasovacím urnám. Podľa neho by bolo však veľmi riskantné spoliehať sa len na tieto čísla a nič nerobiť. Kritiku nečinnosti vlády označil Linden za súkromný názor svojho poradcu Onna Simonsa, naopak, začínajúcu spoluprácu medzi vládou a delegatúrou považuje za dobrú. Kampaň bude robiť aj komisia cez mimovládne organizácie, predovšetkým Slovenský futbalový zväz. Ako vysvetlil Linden, na ihriskách alebo v ich blízkosti sa každý víkend stretáva vyše polmilióna Slovákov. Prezident Schuster apeloval na poslancov, aby nečakali na pokyn vlády a rozišli sa do regiónov. Mediálnu kampaň pred referendom o vstupe do EÚ budú robiť dve agentúry - Creo Young&Rubicam a Monarch. Prvá zabezpečí mediálnu kampaň vrátane rozhlasových a televíznych spotov, letákov, plagátov a brožúr, inzercie v tlačených médiách, ako aj slogan a znelku. Druhá pripraví diskusné a publicistické relácie o EÚ s predstaviteľmi občianskej spoločnosti, pravidelné tematické prílohy najčítanejších denníkov, kultúrne podujatia so známymi osobnosťami a podujatia s veľkoplošnou obrazovkou vo všetkých regiónoch. Agentúry vybrala komisia pod dohľadom Najvyššieho kontrolného úradu. Celkovo majú preinvestovať 29,5 mil. korún. Komisia doteraz schválila 35 malých regionálnych projektov, plánovaných na apríl a máj. Čaká ju ešte tretie výberové kolo. Pripravuje sa tiež osem regionálnych konferencií o únii, prvá bude 28. marca v Trenčíne. Zástupcovia politických strán sa budú školiť 24. marca v Bratislave na Bôriku, kde im obe agentúry budú prezentovať svoje produkty. Na 21. marca je pripravený Európsky jarný deň pre médiá, ktorý organizuje vláda spolu s Európskym parlamentom. 20 mil. korún je vyčlenených na aktivity po referende, ktoré budú vysvetľovať pozitíva aj riziká členstva.