MÉDIÁ: Prepúšťanie v košickom štúdiu STV ochromí produkciu

KOŠICE 11. marca (SITA) - Prepúšťanie zamestnancov STV by v košickom štúdiu výrazne ochromilo výrobu. Ak by zo súčasných 235 interných zamestnancov odišlo avizovaných 150, štúdio by bolo schopné robiť iba spravodajstvo a aktuálnu publicistiku. Tie pritom

v minulom roku tvorili spolu 62 hodín vysielacieho času z celkového počtu 640 odvysielaných hodín. Pre agentúru SITA tak na rozhodnutie ústredného riaditeľa STV Richarda Rybníčka reagoval referent pre styk s verejnosťou košického štúdia STV Ján Dianiška. Doplnil tiež, že v roku 2002 košické štúdio vyrobilo 355 hodín programu a odvysielalo 640 hodín, čo zahŕňa aj reprízy programov. Najväčšiu časť produkcie predstavuje 205 hodín dabingu. Umelecká tvorba bola 161 hodín, publicistika a dokumenty 116 hodín, šport a motorizmus 57 vysielacích hodín a napokon národnostné vysielanie 40 hodín.
V predošlých rokoch bola produkcia ešte o niečo vyššia a dosahovala spravidla 450 hodín, čo je 10 percent celkovej produkcie STV. Desať percent dosahovala vždy aj prevádzková dotácia z koncesionárskych poplatkov od centrály vo výške okolo 110 mil. Sk. Konkrétne v roku 2002 to bolo 118 mil. Sk. Okrem toho košické štúdio dosiahlo 7 mil. Sk svojich príjmov pri nákladoch vo výške 128 mil. Sk. Vyprodukovali tak stratu okolo tri milióny Sk, čo je podobné výsledkom hospodárenia tohto štúdia aj v minulosti.
J. Dianiška tiež uviedol, že v košickom štúdiu zatiaľ nemajú detailné informácie o plánovanom prepúšťaní ani o jeho dôvodoch. Preto zatiaľ nezaznamenali žiadne reakcie zo strany zamestnancov štúdia. Osobne však nechápe, prečo sa vedenie rozhodlo pre plošné zníženie stavov o polovicu. V košickom štúdiu podľa neho sú pracoviská, ktoré sa bez už teraz minimalizovaného počtu pracovníkov neobídu. Optimálny stav je podľa neho 250 zamestnancov.

fa;po
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 481
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 150
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 698
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 711
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 014
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 356
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 756
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 526
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu