
Aj takto môže vyzerať vyučovanie - na koberci a v pohode. FOTO SME - SOŇA REBROVÁ
Dôraz kladú najmä na individualitu žiakov. „Ak k nám príde do triedy sedemročný žiak, ktorému ide výborne matematika, môže chodiť na matematiku do triedy osemročných,“ hovorí Linda Hurinská, učiteľka a zástupkyňa riaditeľky QSI International School of Bratislava.
Pri vyučovaní priamo na hodinách i počas prestávok si učitelia všímajú aj iné vlastnosti žiakov: zodpovednosť, pravdovravnosť, pochopenie pre druhých, slušnosť (dobrota), schopnosť pracovať v skupine, estetické cítenie a schopnosť samostatne pracovať. Tieto „predmety“ má žiak aj na vysvedčení a ak učitelia vidia, že žiak v niektorom z nich vyniká, môže z nich dostať na vysvedčení známku. Vysvedčenia žiaci dostávajú päťkrát do roka.
„Na tieto známky sú žiaci zvlášť hrdí, ukazujú ich rodičom,“ hovorí L. Hurinská. „Nedávno dostal známku z pochopenia druhých žiak, ktorý pomáhal svojmu spolužiakovi, čo mal operované koleno.“
Na medzinárodnej škole sa vyučuje po anglicky, žiaci majú v škole zakázané rozprávať sa v inom jazyku. „Stávalo sa nám totiž, že žiaci sa zgrupovali podľa národností a rozprávali sa v rodnej reči,“ vysvetľuje Hurinská.
Zvláštnosťou je aj hodnotenie žiakov - nehodnotí sa známkami, ale písmenami. Napríklad A-čko znamená, že žiak učivo ovláda na výbornej úrovni. A H-áčko, že žiak učivo ešte nedobral, preto, lebo bol dlhodobo indisponovaný, napríklad chorý alebo musel s rodinou cestovať. Takéto hodnotenie o žiakovi vypovie viac, ako napríklad trojka bez uvedenia akéhokoľvek dôvodu.
(sr)