Figeľ: Kde je kampaň o únii?

BRATISLAVA - Do začiatku referenda o vstupe Slovenska do Európskej únie zostáva už len 66 dní, ale vládna kampaň sa ešte stále nezačala. Slovenský vyjednávač s úniou Ján Figeľ sklamaný. „Kampaň som si zatiaľ nevšimol,“ povedal, hoci ide o „historické ...

BRATISLAVA - Do začiatku referenda o vstupe Slovenska do Európskej únie zostáva už len 66 dní, ale vládna kampaň sa ešte stále nezačala. Slovenský vyjednávač s úniou Ján Figeľ sklamaný. „Kampaň som si zatiaľ nevšimol,“ povedal, hoci ide o „historické rozhodnutie“. Figeľ oceňuje aspoň to, že téme sa z času na čas venujú médiá.

Na riziko, že májové hlasovanie bude neplatné, lebo nepríde dosť voličov, už pred mesiacom upozornil vedúci Delegácie Európskej komisie na Slovensku Eric van der Linden.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kampaň má na starosti vicepremiér Pál Csáky, ten si však myslí, že na mobilizačnú kampaň je času dosť. Jana Minarovičová z Úradu vlády, ktorá vec zabezpečuje, hovorí, že dva týždne na hlavnú kampaň stačia.

SkryťVypnúť reklamu

S ostrou kritikou proti Csákymu vystúpila predsedníčka výboru pre integráciu, poslankyňa Monika Beňová: „Pán Csáky vôbec nezvláda svoj post podpredsedu vlády pre integráciu. Podceňuje všetko!“

Sociológovia varujú, že skutočná účasť na referende bola vždy nižšia, ako ukazovali prieskumy. Aby bolo hlasovanie platné, musí prísť viac ako polovica oprávnených voličov.

Vláda v januári schválila rozsiahlu stratégiu predreferendovej kampane. Ešte stále však nie je známe ani len meno reklamnej agentúry, ktorá má kampaň pripraviť.

Milan Lechnický, šéf reklamnej agentúry Istropolitana D‘Arcy, odhaduje, že agentúra, ktorá vyhrá konkurz, by prípravu kampane napriek krátkosti času mala stihnúť. Bolo by pre ňu však lepšie, keby bolo skôr známe, čo je predmetom výberového konania. „Teraz je to trochu v časovom strese, v podstate aj pre nás,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 192
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 861
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 972
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 749
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 794
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 477
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu