Nevedia, kam ísť na pohotovosť

Na centrálnych príjmoch nemocníc pomerne často ošetrujú tzv. nerajónových pacientov. „Pochvalu za to nemáme, skôr kritiku, ale je nám ľúto preháňať ľudí po Bratislave, najmä neskoro v noci,“ hovorí MUDr. Jozef Glasa, ktorý slúži na centrálnom príjme ...

Na centrálnych príjmoch nemocníc pomerne často ošetrujú tzv. nerajónových pacientov. „Pochvalu za to nemáme, skôr kritiku, ale je nám ľúto preháňať ľudí po Bratislave, najmä neskoro v noci,“ hovorí MUDr. Jozef Glasa, ktorý slúži na centrálnom príjme v nemocnici na Kramároch. Podľa neho totiž nejde o vedomé zneužívanie služby akútneho príjmu. „Ide to skôr na vrub nedostatočnej informovanosti alebo usmernenia pacientov. Nevedia, kam majú ísť na pohotovosť, kam patria. Sú to organizačné nedostatky,“ hovorí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V ich dôsledku však niekedy v službe ošetria až tretinu pacientov, ktorých by mali odoslať na ošetrenie inde. Na pohotovosti v ružinovskej poliklinike aj veľa cudzincov a dokonca aj pacientov z bratislavského vidieka, hoci majú dve vlastné pohotovostné služby – v Senci a Pezinku. Čísla však môžu byť aj skreslené, pretože len jedna poisťovňa uvádza na karte poistenca aj adresu jeho trvalého bydliska. Len tá je uvedená aj na identifikačnej karte. Pacienti pritom neraz tvrdia, že prechodne bývajú práve v rajóne pohotovosti, ktorú vyhľadali.

Lekárka Bratislavského samosprávneho kraja na úrade kraja MUDr. Oľga Veselá, vysvetľuje: „Centrálny príjem v nemocnici je klinická pohotovosť. Lekár je tam najmä kvôli pacientom, ktorých privezú, alebo ktorí prídu do nemocnice po ošetrení LSPP alebo rýchlou lekárskou pomocou. Má rozhodnúť o tom, či pacient bude ihneď hospitalizovaný alebo či môže odísť domov. Pre nedostatok informácií však ľudia často chodia aj priamo na centrálny príjem nemocnice, hoci tam by mali prísť už s preukazom od lekára z pohotovosti v poliklinike, alebo od iného lekára. Pohotovostnú službu organizujú polikliniky.“

SkryťVypnúť reklamu

Na pohotovostiach bratislavských polikliník však denne ošetria v priemere len 10 pacientov. A to sa medzi nimi ešte nájdu „aj takí, ktorí prídu preto, lebo si myslia, že tu budú ošetrení rýchlejšie ako u svojho lekára, a navyše ešte aj mimo svojho pracovného času.“ Počet pacientov stúpa počas víkendov, v období chrípok aj podstatne.

Viac na III. strane

JANA MARTINKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu