Projekt Equal s podporou EÚ proti diskriminácii v zamestnávaní seniorov

Paríž 26. februára (TASR) Problematika zamestnávania seniorov nie je len témou diskusií vyhradených pre expertov. Niektoré podniky už hľadajú a začínajú ...

Paríž 26. februára (TASR) Problematika zamestnávania seniorov nie je len témou diskusií vyhradených pre expertov. Niektoré podniky už hľadajú a začínajú uplatňovať konkrétne riešenia s cieľom zvýšiť nárast úrovne pracovnej aktivity ľudí nad 50 rokov. Pripomenul to aj francúzsky minister práce a sociálnych vecí Fran‡ois Fillon na utorkovom seminári v Paríži, informuje v dnešnom čísle denník Le Figaro.

Na odbornom seminári o riadiacej práci s pracovníkmi vyššieho veku v podnikoch, ktorý zorganizovalo francúzske ministerstvo práce a sociálnych vecí, predstavitelia skupín a spoločností, napríklad PSA Peugeot-Citro‰n, Renault, Štátna sporiteľňa, Michelin, Thales a ďalších popísali spôsoby a manažérsku prax týkajúcu sa podmienok práce, ďalšej odbornej prípravy päťdesiatnikov a zároveň aj výhľadovej organizačnej práce súvisiacej s pracovnými miestami. Aj keď niekoľko veľkých spoločností a skupín už anticipuje demografické zmeny očakávané koncom roku 2006, usiluje sa ich dobre zvládnuť a potlačiť programy predčasného odchodu do dôchodku, mnohé malé a stredné podniky sa tým ani zďaleka nezaoberajú, zdôraznili na seminári predstavitelia projektu Equal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Projekt, respektíve iniciatíva Equal je financovaný z Európskeho sociálneho fondu (ESF) a umožňuje experimentovať s novými prostriedkami boja proti diskriminácii a nerovnostiam v zamestnaní. Ich obeťami sa môžu stať už zamestnané osoby, ako aj tí, čo si prácu hľadajú. Európska únia vyčlenila na iniciatívu Equal na roky 2000 až 2006 sumu 3 miliardy eúr. Príspevok EÚ dopĺňa národné prostriedky, určené na tento cieľ. Equal je nasledovníkom predchádzajúcich iniciatív EÚ - ADAPT a Emploi z rokov 1994 až 1999 a čerpá z ich skúseností. Je tiež súčasťou stratégie, ktorú EÚ schválila s cieľom vytvoriť viac a lepších pracovných príležitostí a podmienok, aby sa nikomu neznemožnil prístup k pracovnému miestu.

Vo Francúzsku sa projekt Equal zameriava na riadiacu prácu so seniormi a najmä na malé a stredné podniky. Ich predstavitelia majú nateraz krátkozraký prístup k problematike a nevenujú jej dostatočnú pozornosť, podotkol Le Figaro.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 344
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 912
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 690
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 169
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 751
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 218
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 696
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 607
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu