Bratislava 24. februára (TASR) - Hlavné aktivity mobilizačnej kampane pred referendom o vstupe SR do Európskej únie, ktoré sa uskutoční 16. a 17. mája, budú prebiehať od konca apríla. O agentúre, prípadne viacerých agentúrach, ktoré budú realizovať kampaň v slovenských médiách, by sa podľa vicepremiéra Pála Csákyho malo rozhodnúť do desiatich dní. Informoval o tom novinárov po dnešnom zasadnutí Výboru NR SR pre európsku integráciu.
Na predreferendovú kampaň vyčlenila vláda 50 miliónov Sk, z nich 30 miliónov je určených na mediálnu kampaň rozdelenú na centrálne elektronické a písané médiá, regionálne médiá a na konferencie, semináre a ďalšie podujatia. "Bola vyhlásená verejná súťaž a teraz sa vyhodnocujú projekty, o ktorých rozhodne výberová komisia za účasti kontrolných inštitúcií," povedal Csáky.
Z balíka peňazí vyčlenených na kampaň bude 10 miliónov použitých na tzv. malé projekty s maximálnou výškou 250 tisíc Sk na projekt a ďalších 10 miliónov na reklamu v podobe plagátov a informačných materiálov. Budú v nich uvedené informácie o výhodách i rizikách vstupu do EÚ.
Parlamentné strany budú podľa Csákyho informované o harmonograme krokov v rámci kampane začiatkom marca. Počas zasadnutia výboru pritom odzneli pochybnosti niektorých poslancov o reálnej schopnosti pripraviť serióznu kampaň, keď do referenda zostáva len 80 dní. "Myslím si, že sú to absolútne šibeničné termíny," povedala šéfka výboru a podpredsedníčka Smeru Monika Beňová.