
FOTO – ARCHÍV

FOTO – ARCHÍV
BRATISLAVA – Slovenská reklamná agentúra Juraj Vaculík Creative Studio si doniesla dve ceny z New Yorku. Na 45. ročníku Newyorského festivalu reklamy uspela medzi 16-tisícami reklamných prác z 54 krajín sveta.
Prestížna súťaž marketingovej efektivity a televíznej a kinematografickej reklamy je rozdelená do dvoch hlavných kategórií – do 1 milióna amerických dolárov a nad 1 milión amerických dolárov.
Juraj Vaculík Creative Studio získalo zlatú medailu AME (Advertising and Marketing Effectiveness) v kategórii do 1 milión dolárov za otváraciu kampaň pre IKEA. Kampaň s názvom Sťahujeme sa do lepšieho oznamovala zákazníkom zmenu sídla obchodu a otvorenie novej pobočky v Bratislave. Striebornú cenu Silver World Medal dostalo Vaculíkovo štúdio za šoty Šetrite si hlas na September a Tvoj hlas rozhodne, ktoré boli súčasťou mediálnej kampane na zvýšenie účasti voličov v parlamentných voľbách 2002.
Newyorský festival tvorí osem medzinárodných súťaží, ktoré zahŕňajú rôzne oblasti reklamy a marketingu. Festival vznikol v roku 1957 a jeho hlavným poslaním je oceňovať výnimočné výsledky vo filme a videoreklame. So vznikom nových médií a rozvojom marketingu pribudli aj nové súťaže – v 70. rokoch súťaž televíznej a kinematografickej reklamy, v 90. rokoch súťaž efektivity marketingovej komunikácie. Prvý ročník súťaže, ktorá oceňuje kreatívnosť a efektívnosť reklamných a marketingových kampaní sa konal v roku 1995. (sita)