Čo má spoločné reklama s ekonomikou?

Reklamný trh je naviazaný na ekonomický vývoj. Podľa odborníkov by optimálne výdavky na reklamu mali dosahovať percento z HDP tak, ako je to vo vyspelých ekonomikách. Minulý rok bol charakteristický vysokým rastom HDP, nízkou infláciou a rastúcim domácim

dopytom. Rastúci domáci dopyt a vyššie reálne príjmy znamenali v minulom roku väčšiu ochotu ľudí kupovať, a preto inzerenti navyšovali reklamné rozpočty.

To sa v tomto roku nemusí zopakovať. „Očakávame, že tempo rastu trhu sa v tomto roku spomalí,“ spomenul Hapák. Trh pravdepodobne porastie miernejším tempom na úrovni troch-štyroch percent HDP v bežných cenách. Vysoká inflácia, nižší dopyt domácností a nižšie reálne príjmy spôsobia, že zadávatelia reklamy nebudú navyšovať reklamné rozpočty a skôr ich budú udržiavať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pavel Hapák z mesačníka Stratégie aj napriek negatívnym ekonomickým trendom očakáva zvýšenú komunikáciu bánk po privatizácii a poisťovní. V prípade naštartovania dôchodkovej reformy si Hapák myslí, že táto môže znamenať nárast reklamnej komunikácie rádovo v desiatkach miliónov korún. „Ak sa do toho pustí päť poisťovní, môže to znamenať výdavky okolo stopäťdesiat miliónov korún a viac,“ odhadol Hapák. Hapák tiež v tomto roku očakáva štandardizáciu trhu, keď by sa reálne výdavky nemali vzďaľovať od monitorovaných objemov. (jog)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu