dopytom. Rastúci domáci dopyt a vyššie reálne príjmy znamenali v minulom roku väčšiu ochotu ľudí kupovať, a preto inzerenti navyšovali reklamné rozpočty.
To sa v tomto roku nemusí zopakovať. „Očakávame, že tempo rastu trhu sa v tomto roku spomalí,“ spomenul Hapák. Trh pravdepodobne porastie miernejším tempom na úrovni troch-štyroch percent HDP v bežných cenách. Vysoká inflácia, nižší dopyt domácností a nižšie reálne príjmy spôsobia, že zadávatelia reklamy nebudú navyšovať reklamné rozpočty a skôr ich budú udržiavať.
Pavel Hapák z mesačníka Stratégie aj napriek negatívnym ekonomickým trendom očakáva zvýšenú komunikáciu bánk po privatizácii a poisťovní. V prípade naštartovania dôchodkovej reformy si Hapák myslí, že táto môže znamenať nárast reklamnej komunikácie rádovo v desiatkach miliónov korún. „Ak sa do toho pustí päť poisťovní, môže to znamenať výdavky okolo stopäťdesiat miliónov korún a viac,“ odhadol Hapák. Hapák tiež v tomto roku očakáva štandardizáciu trhu, keď by sa reálne výdavky nemali vzďaľovať od monitorovaných objemov. (jog)