podieľali i na vývoji a výskume nových modelov. České firmy však nemajú bez zahraničného kapitálu dostatok prostriedkov na posilnenie vlastného vývoja. Z tohto dôvodu už juhočeská strojárska skupina M.I.C.B znížila výrobu pre automobilový priemysel o desať percent.
Firma ČZ Strakonice pre rovnaké príčiny v marci končí s výrobou prevodových skríň pre Škodu Auto. Zároveň prepustí 200 ľudí a na tržbách príde o tristo miliónov českých korún ročne. „Konkurenčné prednosti českých subdodávateľov sa vytrácajú. Výhodu má ten, kto je pri rozhodovaní, teda vo výskume,“ uviedol Jan Vašek z oddelenia nákupu spoločnosti Toyota Europe. Generálny riaditeľ M.I.C.B Miroslav Dvořák sa domnieva, že české firmy nebudú stačiť v cenovom boji. „Obmedzovaním automobilovej produkcie tak znižujeme riziko vlastných strát,“ povedal M. Dvořák. (tasr)