Piatok, 20. október, 2017 | Meniny má Vendelín

História slovenského letectva: z Vysokých Tatier do Prahy sa lietalo za 203 korún

Pozrite si historické fotografie lietadiel a letísk na Slovesku od roku 1956.

Na snímke lietadlo pripravené na štart na letisku vo Vysokých Tatrách. (Zdroj: TASR archív)

Pozrite si historické fotografie lietadiel a letísk na Slovesku od roku 1956.

FOTO: archív TASR

Archívna snímka vyššie z 18. apríla 1956 v Tatrách je z otvorenia dopravy na nových leteckých linkách. Po zavedení novej tarify pristúpili Československé aerolínie k ďalšiemu rozšíreniu vnútroštátnej leteckej dopravy. V pondelok 16. apríla vzlietli lietadlá s prvými cestujúcimi na linke Tatry-Sliač-Praha, Sliač-Bratislava-Praha a Prešov-Bratislava-Praha.

Novinkou bola letecká linka z Vysokých Tatier cez Sliač do Prahy a späť, ktorá mala odstrániť veľmi nevýhodné vlakové spojenie stredného Slovenska s hlavným mestom republiky. Na snímke je lietadlo pripravené na štart na letisku vo Vysokých Tatrách. Odlet lietadla je o 5.20 hod. a prílet do Prahy cez Sliač o 8.20 hod. Cena letenky bez prerušenia cesty bola 203 korún československých.

Na snímke lietadlo s prvými cestujúcimi z Vysokých Tatier do Prahy na novootvorenej linke riadila posádka pod vedením veliteľa Bohumila Herejka (vľavo).

Na snímke interiér lietadla počas letu.

Na archívnej snímke z 1. apríla 1957 dopravné lietadlo TU-104 v Bratislave. V nedeľu 31. marca predpoludním pristálo na bratislavskom letisku v Ivánke známe sovietske dopravné prúdové lietadlo TU-104.

Na archívnej snímke z 29. marca 1960 v Košiciach lietadlo IL-18 na trati Praha- Bratislava-Košice. V pondelok 28. marca začali Československé aerolínie premávku na trati Praha-Bratislava-Košice štvormotorovým turbovrtuľovým lietadlom sovietskej výroby IL-18.

Na archívnej snímke z 29. marca 1960 v Košiciach lietadlo TU-124 na trati Praha- Bratislava-Košice. V pondelok 28. marca začali Československé aerolínie premávku na trati Praha-Bratislava-Košice štvormotorovým turbovrtuľovým lietadlom sovietskej výroby TU-124.

Na archívnej snímke zo 16. apríla 1965 letisko vo Vysokých Tatrách. Denne dvakrát oboma smermi bolo letecké spojenie s Prahou a raz s Brnom, Bratislavou a Banskou Bystricou na obnovenej leteckej linke do Vysokých Tatier - na letisku Tatry.

Na archívnej snímke zo 17. januára 1970 otvorenie letiska v Poprade. Prestrihnutím pásky otvoril v sobotu 17. januára minister výstavby a techniky SSR Štefan Šebesta letisko Poprad-Tatry.

Na archívnej snímke z 12. februára 1970 bolo nedávno otvorené letisko v Poprade v dňoch pred Majstrovstvami sveta v severskom lyžovaní vo Vysokých Tatrách v plnej permanencii.

Na archívnej snímke z 11. apríla 1988 letisko v Bratislave. Bratislavské letisko v Ivánke pri Dunaji spájalo hlavné mesto pravidelnými i nepravidelnými leteckými linkami so 7 krajinami Európy, Libanonom, Kuvajtom a Spojenými arabskými emirátmi. Ročne tu odbavili vyše 9-tisíc pravidelných liniek, z ktorých viac ako 5-tisíc smerovalo do zahraničia. Na snímke veliteľ lietadla TU 134 A Čs.aerolínií, kapitán Miloš Stránský pred odletom linky OK 898 do Moskvy.

Na snímke palubná sprievodkyňa Eva Sedláková ako víta cestujúcich na palube lietadla TU 134 A na linke Bratislava-Moskva.

Na snímke pohľad na približovacie stanovište riadenia letovej prevádzky na bratislavskom letisku.

Letiskové stanovište riadenia.

Na archívnej snímke z 9. augusta 1989 letisko v Bratislave. Zvýšený cestovný ruch v období letnej dovolenkovej sezóny bol poznať aj na preťaženosti vzdušných ciest nad územím Slovenska. Na snímke sú letoví dispečeri z Oblastného strediska riadenia letovej prevádzky. Pohľad na jeden z pracovných pultov s obrazovkou radaru v stredisku riadenia letovej prevádzky na letisku v Bratislave.

Téma: Sme v obrazoch


Neprehliadnite tiež

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokovali autá na troch miestach.

Len Sagan nestačí. Príde Tour de France na Slovensko?

Najlepší cyklisti v Žiline, Trnave či v Tatrách. Je to vôbec možné?