BRATISLAVA – Za posledné tri roky sa hlavné elektronické médiá najviac venovali integrácii Slovenska do Európskej únie. Výnimkou bola len televízia Joj. Vyplýva to z monitoringu spravodajských relácií od 11. decembra 1999, keď sa skončil helsinský summit do 20. januára 2003, po ktorom bolo prijaté v parlamente uznesenie o vyhlásení referenda o vstupe do únie. MEMO 98 monitorovalo STV, Markízu, TA3, Joj, Slovenský rozhlas a rádio Twist.
Integračným témam sa médiá najviac venovali v roku 2002. Z politických subjektov sa im najviac venovala vláda. MEMO 98 pripomína aj to, že najčastejšie išlo len o stručný spravodajský servis, bez detailnejšej analýzy a vysvetlenia. Za výnimku bola v období do roku 2001 považovaná len STV, ktorá má vlastnú redaktorku priamo v Bruseli. „S nástupom spravodajskej TA3 sa úroveň televízneho informovania o integračných procesoch začala postupne meniť,“ hovorí správa MEMO 98.
(hr)