Daniel Hunt a Reuben Wu, dvaja liverpoolski dídžeji s neodolateľným nutkaním vrhnúť sa na vlastnú tvorbu, sa kvôli nájdeniu vokalistky pre svoj projekt vybrali v roku 1998 až do Bulharska a viac náhodou ako cielene tam našli Miru Aroyo. Doma ju doplnili ešte o klávesistku Helenu Marnie - a Ladytron boli kompletní. Po EP He Took Her To The Movie a Commodore Rock prišli, oblečení od hlavy po päty v čiernom, s debutovým albumom 604.
Bolo by zbytočné pýtať sa členov a členiek Ladytronu, ktoré obdobie a ktorých interpretov majú najradšej. Už z prvého vypočutia na vás dýchne príjemný návrat 70. a 80. rokov, keď Kraftwerk doloval maximum zo svojich, dnes už obstarožných syntetizátorov a new wave sa drala z undergroundu do hitparád. Podobne, ako to robia Air alebo Add N to (X), aj Ladytron sa, pevne opretí o to najlepšie, čo priniesli roky minulé, neboja experimentovať a vytvárajú tak novú kvalitu, ktorej možno bez obáv dať prívlastok nadčasová. Popritom úžasne ťažia zo schopnosti napísať poctivú chytľavú pesničku a nechať, aby jej melódiu, sprevádzanú textami poznačenými iróniou, nenapodobiteľne interpretovali ich dve vokalistky. Retro obal tak nie je cieľom, ale v prvom rade najmä prostriedkom na dosiahnutie výsledného efektu sviežo znejúceho obzretia sa za tým najlepším a dlho obchádzaným, čo tu dve uplynulé dekády nechali. Aj napriek tomu, že na prvé vypočutie by asi každý zaradil album do širokej a dnes už len máločo hovoriacej kolónky alternatíva, je 604 vo svojej podstate kolekciou v najlepšom zmysle slova popovou. Disco Traxx, Paco!, The Way That I Found You alebo Playgirl si možno veľmi ľahko predstaviť v rotáciách každého aspoň trošku progresívnejšieho rádia a určite by sa z nich a z mnohých ďalších pesničiek na albume stali hity tak, ako sa kedysi stali hitmi skladby od Eurhytmics, Human League či Duran Duran.
To, či si Ladytron všimnú aj naše rádiá, neviem predpovedať, ale potešilo by ma, keby si ho všimli potenciálni poslucháči a kupci. Ak vám nestačí moje vecné odporúčanie, možno vás presvedčí istý renomovaný anglický kritik, ktorý sa o 604 vyjadril, že „takto nejako by mohla znieť Britney Spears, keby sa narodila v Nemecku a bola by závislá od heroínu“.
RADO ONDŘEJÍČEK
(Autor je redaktor internetového magazínu www.inzine.sk)