„Myslím si, že naše súdy budú musieť rozhodovať s vedomím, že verejní činitelia musia byť oveľa prístupnejší aj kritike, ktorá je niekedy, povedzme, hrubá a osočujúca, ak ide o otázku všeobecného záujmu.“
PETER VRŠANSKÝ, agent pre zastupovanie SR pred ESĽP, SME, 13. júla 2001
PREČO BY MALI PARAGRAFY 102 A 103 ZOSTAŤ
„Súhlasím s tým, že osoba, ktorá je verejne činná, môže byť viac kritizovaná ako osoba, ktorá verejne činná nie je. Toto potvrdzuje aj judikatúra k Európskemu dohovoru o ľudských právach. Na druhej strane sa nemôže stať, aby niekto používal ponižujúce výrazy, ktoré stavajú verejného činiteľa do smiešneho svetla. Keď ide o hlavu štátu, tak by mala byť zachovaná určitá miera ochrany aj prostredníctvom Trestného zákona.“
ROBERT FICO, predseda Smeru, Národná obroda, 13. júla 2001
PREČO TREBA PARAGRAFY 102 A 103 VYPUSTIŤ
„V zákonoch rôznych štátov existujú paragrafy, ktoré stratili svoje opodstatnenie, a tým pádom unikajú pozornosti. Keď dôjde k tomu, že sú tieto paragrafy v rozpore s duchom doby alebo daným stavom chápania spoločenských vecí, použité, tak sa dostane na povrch nutnosť odstrániť takéto relikty minulosti.“
ĽUDOVÍT KANÍK, predseda Demokratickej strany,
Nový deň, 14. júla 2001