Pondelok, 1. marec, 2021 | Meniny má AlbínKrížovkyKrížovky

Slovnaft nemá ako vyvážať

„Nahromadilo sa nám tu trinásť plných vlakov,“ sťažuje si Ľuboš Čonka, šéf odboru primárnej distribúcie v Slovnafte, a ukazuje na plnú nákladnú stanicu pod sebou. „Ráno by ich tu mohlo byť tak 16–17. V priebehu utorka končíme s prázdnymi cisternovými ...

„Nahromadilo sa nám tu trinásť plných vlakov,“ sťažuje si Ľuboš Čonka, šéf odboru primárnej distribúcie v Slovnafte, a ukazuje na plnú nákladnú stanicu pod sebou. „Ráno by ich tu mohlo byť tak 16–17. V priebehu utorka končíme s prázdnymi cisternovými vagónmi.“

Život v najväčšej slovenskej rafinérii vyzeral včera na prvý pohľad normálne. Pred areálom fabriky čakali ľudia na autobus, parkoviská boli plné, na vrátnici bolo rušno. „Výroba beží. Ropa nám tečie cez potrubie stále. Problém je, ako dostaneme produkty k odberateľom,“ vysvetľuje hovorca podniku Ľubomír Žitňan.

Skryť Vypnúť reklamu

Železnicou dodáva Slovnaft dve tretiny svojej produkcie, čiže ročne takmer dva a pol milióna ton výrobkov. V nevypravených vlakoch včera ležalo okolo trinásťtisíc ton benzínu, nafty a olejov. Každý vlak vezie zhruba tisíc ton výrobkov rafinérie. Vlaky smerujú k odberateľom do Rakúska, Maďarska, Poľska a Nemecka. „Vývoz do Česka držíme produktovodom,“ hovorí Čonka.

Fabrika sa pripravuje na krízové riešenia. Slovnaft môže naftu pustiť do bratislavského prístavu potrubím a tam naplniť riečne tankery. Dokázali by tak vyviezť aspoň naftu, ale iba do Rakúska a Nemecka. Aj keď sa štrajk železničiarov skončí, distribučné oddelenie fabriky sa bude do normálu dostávať ešte dva týždne.

„Teraz nám ide o to, ako udržať rafinériu v chode čo najdlhšie. Preto sme znížili primárne spracovanie ropy,“ povedal hovorca Žitňan. Úplnému odstaveniu strojov sa chce podnik vyhnúť za každú cenu. Zásobovanie čerpacích staníc nie je ohrozené. Slovnaft ich totiž zásobuje kamiónmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  2. FIIT – vedomosti, ktoré majú zmysel
  3. Štúdium, ktoré sadne
  4. Získaj náskok pred štartom
  5. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  6. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  8. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. 26 years of providing you with essential information
  2. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  3. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  4. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  5. Cirkevné gymnázium v Snine patrí medzi najlepšie v kraji
  6. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  9. Dáma s pávím pierkom
  10. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 24 180
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 13 486
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 10 753
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 10 024
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 8 338
  6. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 520
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 7 380
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 281
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 762
  10. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 5 329
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu