Haulík: Štrajk je zbraň najväčšieho kalibru

BRATISLAVA - Štrajk železničiarov je v zápase odborárov s vládou kľúčový. Ako hovorí sociológ Pavol Haulík, odborové organizácie použili hneď na začiatku volebného obdobia novej Dzurindovej vlády zbraň najväčšieho kalibru a tlak už nemajú ako stupňovať.

„Tu už nejde o zrušené železničné trate, ale o to, ako sú odborári schopní presadiť svoje požiadavky voči vláde, ktorá má viac pák ako odborári. Železničiari momentálne ťahajú za kratší koniec,“ povedal. Keďže na Slovensku nemajú protesty odborárov výraznejšiu tradíciu, nepredpokladá, že by mohla nespokojnosť odborárov prerásť do generálneho štrajku.

Haulík pripúšťa, že železničiarsky štrajk môže mať spolu s reakciou na pripravované ekonomické a sociálne reformy vplyv na preferencie koaličných strán. Ale v parlamente podľa neho žiadna strana neponúka ľavicovú alternatívu riešenia situácie a podpora voličov sa teda nemá kam presúvať. „Odborári by akceptovali iba ľavicové riešenie. A to im nemôžu ponúknuť ani opozičné strany, hoci sa tak tvária,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Do diskusie o štrajku sa začali zapájať aj politici vládnej koalície. Podľa predsedu KDH Pavla Hrušovského je štrajk neadekvátny. „Môže mať politické pozadie, čo je neprípustné a z hľadiska ďalšieho vývoja aj nebezpečné.“

Predseda ANO sa na svojej tlačovke venoval najmä hospodáreniu na železniciach a trvá na vyvodení trestnoprávnej zodpovednosti za ich stav. „Nemáme najmenší záujem čokoľvek zametať pod koberec. Považujem za absolútny výsmech, ak pán Egyed, ktorý by mal byť vrchovatou mierou zodpovedný za stav železníc, dostáva v Poľsku vyznamenania a tu sa tvári ako malý manažérsky pánboh,“ povedal Rusko o bývalom riaditeľovi Železníc SR a Železničnej spoločnosti. Podľa Ruska za súčasný stav v slovenských železniciach nesú zodpovednosť ľudia, ktorí riadili rezort dopravy, a tí, ktorí boli vo vedení železníc a to od 1. januára 1993. (tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 602
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 338
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 160
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 362
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 843
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu