„Tu už nejde o zrušené železničné trate, ale o to, ako sú odborári schopní presadiť svoje požiadavky voči vláde, ktorá má viac pák ako odborári. Železničiari momentálne ťahajú za kratší koniec,“ povedal. Keďže na Slovensku nemajú protesty odborárov výraznejšiu tradíciu, nepredpokladá, že by mohla nespokojnosť odborárov prerásť do generálneho štrajku.
Haulík pripúšťa, že železničiarsky štrajk môže mať spolu s reakciou na pripravované ekonomické a sociálne reformy vplyv na preferencie koaličných strán. Ale v parlamente podľa neho žiadna strana neponúka ľavicovú alternatívu riešenia situácie a podpora voličov sa teda nemá kam presúvať. „Odborári by akceptovali iba ľavicové riešenie. A to im nemôžu ponúknuť ani opozičné strany, hoci sa tak tvária,“ povedal.
Do diskusie o štrajku sa začali zapájať aj politici vládnej koalície. Podľa predsedu KDH Pavla Hrušovského je štrajk neadekvátny. „Môže mať politické pozadie, čo je neprípustné a z hľadiska ďalšieho vývoja aj nebezpečné.“
Predseda ANO sa na svojej tlačovke venoval najmä hospodáreniu na železniciach a trvá na vyvodení trestnoprávnej zodpovednosti za ich stav. „Nemáme najmenší záujem čokoľvek zametať pod koberec. Považujem za absolútny výsmech, ak pán Egyed, ktorý by mal byť vrchovatou mierou zodpovedný za stav železníc, dostáva v Poľsku vyznamenania a tu sa tvári ako malý manažérsky pánboh,“ povedal Rusko o bývalom riaditeľovi Železníc SR a Železničnej spoločnosti. Podľa Ruska za súčasný stav v slovenských železniciach nesú zodpovednosť ľudia, ktorí riadili rezort dopravy, a tí, ktorí boli vo vedení železníc a to od 1. januára 1993. (tasr)