Práve v spojitosti s lyžiarskou značkou Völkl sa v Čechách spustila kritika na Václava Klausa. Vtedajší predseda poslaneckej snemovne Klaus sa objavil na veľkom bilborde v Špindlerovom Mlyne s lyžami Völkl a nad ním bol nápis Voľte a hneď vedľa značka lyží. Českí právnici to považovali za rozporné so zákonom o konflikte záujmov.
Na Slovensku sa niektoré firmy môžu na svojich marketingových akciách pochváliť dokonca účasťou prezidenta Rudolfa Schustera. Pred necelými dvomi rokmi prezidenta a jeho hostí z Innsbrucku rozvážali po Slovensku dva mikrobusy Mercedes s neprehliadnuteľnými reklamnými nápismi: Záruka 6 rokov alebo do 160 000 kilometrov, servis v cene auta.
Nedávno bol prezident jedným z krstných otcov nátierky Palma Pro Vitea, jeho hovorca to komentoval slovami, že akcia mala čisto súkromný charakter.
Prezidenta vraj prekvapilo, že fotografie z krstu sa využijú na reklamné účely.
Pózovanie nemeckého kancelára Gerharda Schrödera v oblekoch od Armaniho vyvolalo v Nemecku veľký krik a väčšina ľudí ho morálne odsúdila. Pre denník MF Dnes šéf jednej z najväčších reklamných agentúr v Česku Josef Havelka povedal, že politici sa vo svete skôr vyhýbajú spájaniu svojej osoby s určitými výrobkami a radšej sa objavujú v šotoch dobročinného charakteru. (hr)