Premiér sa hnevá a je mu ľúto

Premiér Mikuláš Dzurinda je na železničiarskych odborárov nahnevaný a tvrdí, že hlavným motívom štrajku nie je protest proti rušeniu osobnej dopravy na regionálnych tratiach: „Nejde o žiadne bránenie sociálnych záujmov železničiarov, ale o mocenský krok .

Premiér Mikuláš Dzurinda je na železničiarskych odborárov nahnevaný a tvrdí, že hlavným motívom štrajku nie je protest proti rušeniu osobnej dopravy na regionálnych tratiach: „Nejde o žiadne bránenie sociálnych záujmov železničiarov, ale o mocenský krok s jasným politickým pozadím. Redukcia osobnej dopravy je iba dobre načasovanou zámienkou.“

Dzurindovci sú typická železničiarska rodina. Premiér pracoval na železnici aj ako výpravca vlakov, jeho brat Miroslav, manažér v Železničnej spoločnosti, robí na železnici celý život a pred pár rokmi tam bola zamestnaná aj premiérova manželka Eva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Aj mne je ľúto za Levočankou, motorkou, ktorá premáva zo Spišskej Novej Vsi do Levoče, aj mne je ľúto za mnohými traťami, kde som pôsobil napríklad ako výpravca vlakov – v Dobšinej, Slavošovciach. Ale ľútosť a sentiment je jedna vec a bezmála pol miliardy korún, ktorú ušetríme, pričom odvezieme všetkých ľudí, druhá,“ hovorí Mikuláš Dzurinda.

K štrajku má nekompromisný postoj: „Mnoho železničiarov štrajkuje v dobrej viere nevediac, že sadli na lep niekoľkým jednotlivcom, ktorí berú mnohonásobne väčšie výplaty, len aby štvali a rozvracali. Mnoho poctivých ľudí, ktorých si vážim, si možno nie celkom uvedomuje, o čo tu ide. Chcel by som upozorniť všetkých štrajkujúcich aj výpravcov, rušňovodičov, výhybkárov, signalistov, ľudí v komerčnej sfére na železniciach, že každá hodina štrajku poškodzuje najviac ich samotných.“

SkryťVypnúť reklamu

Podľa premiéra nejde o poctivú hru odborov. „Je nepoctivé, že železničiarski bossovia sa bránia akýmkoľvek reformám vediac, že každú korunu musíme získať inde, ak chceme železniciam pridať.“ (rf)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 617
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 368
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 202
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 384
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 911
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 330
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu