Z krajín V4 sa Slováci a Česi reklamou nechajú ovplyvniť najviac

BRATISLAVA 2. februára (SITA) - Nákup na základe reklamy priznávajú z občanov krajín V4 najčastejšie Slováci (40,8%) a Česi (37,9%). Poľská verejnosť sa k takýmto nákupom priznáva v 32 percentách. Viac ako 70 percent Maďarov deklaruje názor, že na základe

reklamy nekúpili nič. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Taylor Nelson Sofres (TNS) Factum Praha, ktorý uskutočnila v novembri 2002 na Slovensku, v Česku, Maďarsku a v Poľsku na vzorke približne 1 000 respondentov starších ako 15 rokov v každej krajine. TNS Factum Praha pokračuje v dlhodobom prieskume nezávislej českej agentúry pre výskum trhu Marktest.

Najmenej tolerantní sú respondenti vo všetkých krajinách k reklame na cigarety a tabakové výrobky. Na Slovensku, v Maďarsku a Poľsku považuje úplný zákaz tejto reklamy za potrebný 43 až 48 percent ľudí a necelých 30 percent požaduje určité obmedzenia. V ČR je za úplný zákaz 35 percent. Vyslovene liberálny postoj zastáva vo vzťahu k reklame na cigarety a tabakové výrobky iba 13 až 18 percent respondentov. Za zložité považuje posúdenie tejto otázky 9 až 14 percent opýtaných v jednotlivých krajinách.

Úplný zákaz reklamy na lieky sa najčastejšie vyžaduje v Maďarsku a Poľsku, ale nepresahuje 13 percent. V Čechách a na Slovensku tento názor zastáva iba 5 percent opýtaných. Najčastejšie, zhruba na 40 percent, vládne vo všetkých krajinách názor, že táto reklama je možná s istým obmedzením. Iba v Poľsku zastáva približne rovnaké percento názor, že každý môže robiť reklamu, akú chce. Pomerne vysoké percento respondentov vo všetkých krajinách (17 až 25%) sa k tejto otázke nevyjadrilo, pretože ju považujú za príliš zložitú a oni sa nepovažujú za kompetentných k jej posúdeniu.

Najtolerantnejšie sa k využívaniu erotických a sexuálnych motívov v reklame vyjadrovali Česi, ktorí najčastejšie uvádzali, že sa im využívanie týchto motívov páči (17,2%) a najmenej často vyžadovali ich zákaz (9,7%). Relatívne najviac sú pobúrení Poliaci (17,4%), rovnakému percentu maďarskej populácie sa tieto reklamy tiež nepáčia, ale nie natoľko, aby ich chceli zakázať. Česi a Slováci najčastejšie uvádzajú, že sa im takéto motívy páčia, pokiaľ majú nejaký vzťah k výrobku (35%), Maďarom a Poliakom sa častejšie nepáčia, ale neprekážajú im.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 492
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 165
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 698
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 751
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 004
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 453
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 768
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 520
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu