
Pod výrazom „spáchal módnu samovraždu“ sa obvykle myslí človek, ktorého vkus siaha po mokasíny, biele ponožky a vínové sako. Japonské ženy však v poslednom čase páchajú módne samovraždy doslova – zabíjajú ich dlhé šály, ktoré sú túto sezónu módnym hitom. Takmer módnou obeťou sa najnovšie stala dvadsaťročná študentka zo západojaponského mesta Higaši Osaka, ktorá spadla z bicykla po tom, ako sa jej koniec dvojmetrového šálu zaplietol do zadného kolesa, strhol ju dozadu a pri páde priškrtil. Študentka zostala v bezvedomí a aj keď sa v nemocnici prebrala, jej stav je stále vážny. Podobná nehoda, ale so smrteľným koncom, sa stala v novembri, keď sa 26-ročná žena zadusila vlastným šálom, ktorý sa jej zaplietol do motorky v zábavnom parku.
Najmä mladé Japonky sú do dlhých šálov zbláznené odvtedy, ako sa v takom šále ukázal futbalista Hidetoši Nakata, ktorý hrá za taliansku Parmu. Vlani na jeseň prišiel do Japonska na medzištátny zápas a na krku mal sivý šál, ktorého jeden koniec mu siahal ku kolenu a na druhý si takmer šliapal.
Dlhé šály sa ako módny doplnok objavili na viacerých módnych prehliadkach už na jeseň. Tento trend potvrdila aj najnovšia prehliadka v Paríži, kde predviedol model s obrovským sivým šálom napríklad aj návrhár Thierry Mugler (na snímke).