Žilina 31.januára (TASR) - Kapacita žilinského podniku Slovenská autobusová doprava (SAD), a. s., je v oblasti regionálnej dopravy postačujúca, preto sa podľa riaditeľa dopravno-obchodného odboru SAD Žilina Eduarda Vaníka neobávajú ani prípadného víkendového náporu, súvisiaceho so štrajkom železničiarov.
E. Vaník zdôraznil, že počas stredajšieho šesťhodinového štrajku očakávali zvýšený nápor cestujúcich, no opak bol pravdou. "V autobusoch bolo menej ľudí ako v bežných pracovných dňoch. Mnohí predpokladali, že autobusy budú preplnené. Tak si aj naši stáli zákazníci, ktorí chodia autobusmi, našli iné riešenie. Paradoxne tak bolo v autobusoch počas štrajku menej ľudí ako počas normálnej prevádzky," povedal E. Vaník.
SAD Žilina je pripravená aj na zrušenie 21 kilometrov dlhej regionálnej trate Žilina-Rajec. Od 3. februára nasadí dva autobusy, ktoré by mali nahradiť celú frekvenciu trate Žilina-Rajec. Dopravné prieskumy na tomto úseku podľa E. Vaníka ukázali, že SAD prepraví 95 % cestujúcich a železnice 5 %. Ako dodal, dopravu na zrušenom úseku robí žilinská SAD bez nároku na zvýšenú dotáciu. Vzhľadom na obmedzené dopravné kapacity rokovali zástupcovia SAD s výrobcom vozidiel Karosa, ktorý je schopný im urýchlene dodať dva nové autobusy.
SAD Žilina, a. s., zabezpečuje dopravu v okresoch Čadca, Kysucké Nové Mesto, Žilina, Bytča, Martin a Turčianske Teplice. Spolu má 343 autobusov a zamestnáva 552 vodičov.