Piatok, 26. február, 2021 | Meniny má ViktorKrížovkyKrížovky
BANÍCI RAZILI RÚRU TUNELA POĽANA NA STAVBE DIAĽNICE D3 SVRČINOVEC - SKALITÉ PÄTNÁSŤ MESIACOV ZO ZÁPADNEJ STRANY NA VÝCHOD, NAJSKÔR JEDNOSTRANNE A NESKÔR OBOJSTRANNE. STROJE ZDOLALI POSLEDNÉ CENTIMETRE

DOPRAVA: Tunel Poľana na stavbe úseku D3 na Kysuciach je už prerazený

BRATISLAVA 7. septembra (SITA) - Na stavbe 12-kilometrovej diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité na Kysuciach prerazili jednorúrový tunel Poľana v dĺžke 898 metrov. Baníci razili rúru pätnásť mesiacov zo západnej ...

BRATISLAVA 7. septembra (SITA) - Na stavbe 12-kilometrovej diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité na Kysuciach prerazili jednorúrový tunel Poľana v dĺžke 898 metrov. Baníci razili rúru pätnásť mesiacov zo západnej strany na východ, najskôr jednostranne a neskôr obojstranne. Stroje zdolali posledné centimetre v pondelok, informovala Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS). Výstavba úseku D3 za takmer 330 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (396 mil. eur vrátane dane) má skončiť pred koncom roka 2016, teda po troch rokoch od jej začiatku.

Skryť Vypnúť reklamu

Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček pri príležitosti prerazenia tunela v pondelok v Skalitom povedal, že práce na jednom z najťažších diaľničných úsekov, ktoré sa na Slovensku v súčasnosti stavajú, pokračujú podľa plánu. "Dôkazom toho je aj prerazenie tunela Poľana. Verím, že nová diaľnica zlepší životy ľudí, prinesie viac práce a zvýši kvalitu života v regióne," uviedol. Výstavba diaľnice D3 je hneď po dokončení chýbajúcich úsekov D1 najvyššou diaľničnou prioritou súčasnej vlády. "Tento úsek nie je jediným, ktorý na diaľničnom spojení s Poľskom staviame. V plnom prúde sú aj práce na úseku Žilina, Strážov - Žilina, Brodno a ďalšie prídu na rad v nasledujúcich rokoch," dodal Stromček.

Na začiatku úseku diaľnice, niekoľko metrov za križovatkou Svrčinovec, je situovaný ďalší o čosi kratší jednorúrový tunel Svrčinovec (420 metrov). Ten bol prerazený 23. júna. "Vybudovanie diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité, vrátane tunelov Svrčinovec a Poľana, bude mať význam z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy medzi Slovenskom a Poľskom. Odľahčí sa oravský hraničný priechod Trstená ako aj priechod Svrčinovec, kadiaľ prechádzajú vozidlá nad 7,5 tony smerujúce z Kysúc do Poľska a do Českej republiky," priblížila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Úľavu od nákladnej dopravy pocítia aj obyvatelia Tvrdošína, Nižnej, Dlhej nad Oravou, Oravského Podzámku či Dolného Kubína. "Po sprevádzkovaní diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité ušetrí osobné auto denne deväť minút," uviedla.

Skryť Vypnúť reklamu

Zhotoviteľom stavby D3 Svrčinovec - Skalité v polovičnom profile je stavebné združenie na čele so spoločnosťou Váhostav - SK, a.s., ďalšími členmi sú Doprastav, a.s., Strabag, s. r. o. a Metrostav, a.s. Stavba je financovaná v dvoch fázach z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v dvoch programových obdobiach 2007 - 2013 a 2014 - 2020. Ministerstvo dopravy už zaslalo Európskej komisii žiadosť o preplatenie výstavby tohto úseku v objeme 272 mil. eur. Z medzinárodného hľadiska táto cesta podľa rezortu výrazne prispeje k diaľničnému prepojeniu krajín strednej Európy v severojužnom smere od Baltského mora až po Stredomorie.

Zo zdrojov EÚ boli na stavbe k 31. augustu zaplatené práce za takmer 116 mil. eur a zo štátneho rozpočtu za 20,5 mil. eur. Finančný plán bol k uvedenému termínu naplnený na 102,91 %. "V súčasnosti neevidujeme riziká neukončenia stavby v termíne október 2016," informovalo ministerstvo dopravy agentúru SITA. V auguste sa na stavbe dvoch mostov ukončilo špeciálne zakladanie a čaká sa na výsledky zaťažovacej skúšky na pilótach. "Pokračuje sa v zemných prácach, ktoré sú však závislé na ukončení stabilizačných pätiek a zárubných múrov. Na ďalších mostoch sa intenzívne pracuje a stavebné práce sú v predstihu asi jeden mesiac oproti harmonogramu," dodal rezort dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Začni svoju budúcnosť v Prahe! Staň sa špičkovým ekonómom!
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  3. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  4. Fakulta orientovaná na pútavú výučbu prepojenú s praxou!
  5. Mesto mladých čaká na teba: buď vysokoškolákom v Nitre!
  6. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  9. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  10. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  3. Dáma s pávím pierkom
  4. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  8. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  9. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  10. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 19 101
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 12 223
  3. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 9 065
  4. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 004
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 831
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 661
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 272
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 814
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 256
  10. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti 4 982
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Slovenské tunely

Neprehliadnite tiež

Podnikateľ Michal Suchoba.

Ministerstvo spravodlivosti finišuje so žiadosťou o vydanie.

9 h

OĽaNO by volilo podstatne menej ľudí.

6 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Zavolajte mi vedcov

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

U Matoviča nepožívajú vedci a odborníci vyšší status ako v režime Fica.

13 h
Ilustračné foto.

Nejde iba o peniaze.

18 h