
Minister hospodárstva Robert Nemcsics (na snímke vľavo, vedľa neho premiér Mikuláš Dzurinda a primátor Trnavy Štefan Bošňák) navrhuje, aby sa každodennými problémami výstavby závodu zaoberala vláda. Na tomto mieste vyrastie nový závod, ktorý bude ukážkou know-how celej skupiny, sľubuje PSA Peugeot Citroen. Táto automobilka práve včera po viac ako sto rokoch činnosti vyrobila automobil s rekordným poradovým číslom 40 000 000. FOTO - TASR
PARÍŽ, TRNAVA – Trnava bude ukážkou know-how celej skupiny, sľubuje prezident PSA Peugeot Citroen Jean-Martin Foez. Základom stratégie spoločnosti bude platformizácia. Znamená to, že budú existovať tri základné kostry podvozkov, na ktoré sa budú montovať rôzne autá. Výrobné pásy v Trnave začnú v roku 2006 vyrábať najmenšie platformy, ktorým dnes zodpovedá napríklad malý Citroen C3.
Platformová stratégia si vyžiada investície niekoľko miliard eur ročne a po roku 2006 začne prinášať približne rovnaké úspory. Foez zdôraznil, že za rozhodnutím postaviť závod v Trnave nie je snaha ušetriť na pracovných nákladoch, ale „výborná lokalita so skvelými komunikačnými možnosťami“. Práca podľa neho tvorí len 15 percent nákladov automobilky.
Podiel montážneho závodu PSA Peugeot Citroen na slovenskom exporte bude väčší ako súčasný 16-percentný podiel Volkswagenu. Včera to počas obhliadky lokality budúceho závodu v Trnave vyhlásil premiér Mikuláš Dzurinda. „Nový závod bude ročne vyrábať tristotisíc áut, čo je viac, ako u nás za jeden rok vyrába automobilka Volkswagen,“ povedal.
Minister hospodárstva Robert Nemcsics navrhol zriadiť medzirezortnú komisiu, ktorá bude riešiť každodenné problémy s výstavbou nového závodu. Dzurinda dodal, že spolu s primárom Trnavy Štefanom Bošnákom sa do dvoch týždňov stretne s primátormi a starostami z východného Slovenska, aby sa s nimi podelili o skúsenosti pri získavaní strategického investora. Budú sa snažiť aj o zabezpečenie spolupráce medzi firmami z východného Slovenska a spoločnosťou PSA Peugeot Citroen.