Kňažko chce s TV Joj vytvoriť rovnováhu na mediálnom trhu

BRATISLAVA 28. januára (SITA) - Ako výzvu vytvoriť prostredníctvom televízie Joj rovnováhu v mediálnom prostredí vníma nástup do funkcie jej generálneho riaditeľa exminister kultúry Milan Kňažko. "Mám tri priority - rozšíriť pokrytie územia terestriálnym

signálom Joj-ky, prechod na meranie sledovanosti peoplemetrami a ukončiť doplnenie programovej štruktúry o ďalšie vlastné relácie, vrátane domácej tvorby," vyhlásil dnes na tlačovej besede s tým, že za pozitívne špecifikum Joj-ky považuje jej nestraníckosť.
Ponuku viesť komerčnú televíziu Kňažko podľa svojich slov prijal aj preto, že sa presvedčil o zmenách a dôsledkoch, ktoré nastanú po zavedení peoplemetrov. "Peoplemetre zavedú oveľa presnejší spôsob merania sledovanosti. Som presvedčený, že prvé výsledky po ich zavedení ukážu, že Markíza má trochu skreslené údaje," povedal Kňažko. Svoj osobný prínos pre TV Joj vidí v skúsenostiach z pôsobenia v politike, diplomacii, kultúre, ako aj manažérskych skúsenostiach a znalosti mediálneho prostredia. Personálne zmeny v televízii Kňažko neplánuje, nepriviedol si ani vlastný tím. Kňažko sa netajil, že očakáva nárast podielu TV Joj z reklamného koláča, k čomu by podľa neho malo prispieť aj skvalitňovanie programu. "Partnerstvo televízií Joj a Nova prináša zároveň československú vzájomnosť. Chcem, aby to najlepšie z Česka videli slovenskí diváci a to najlepšie zo Slovenska zas diváci v Česku," dodal.
Podľa Jána Gernera, zástupcu Nova Holdingu, ktorá je spolumajiteľom TV Joj, pre Kňažka ako nového televízneho šéfa sa rozhodli z viacerých dôvodov. "Domnievame sa, že v jeho osobe sme našli kultúrnu a mediálnu osobnosť. Sme presvedčení, že dokáže zabezpečiť pokračovanie Joj-ky v rozbehnutom trende," povedal Gerner. Podľa medializovaných informácií sa Kňažko ešte vo funkcii ministra kultúry pred rokom a pol na ministerstve stretol s Vladimírom Železným, s ktorým rokoval medzi štyrmi očami. Na otázku, či toto stretnutie má súvis s jeho nástupom za šéfa Joj, dnes Kňažko - "absolútne nie".
TV Joj začala vysielať 2. marca 2002. V súčasnosti ju prostredníctvom 13 terestriálnych vysielačov a siete káblových rozvodov môže sledovať 65 percent obyvateľov SR. Majiteľom vysielacej licencie je košická spoločnosť Mac TV. V nej má 50 percentný podiel spoločnosť Grafobal Group Ivana Kmotríka, 20 percent má Česká produkční Invest (ČPI) a 30 percentný podiel patrí spolumajiteľovi MEF Holding Vladimírovi Komárovi. Vďaka jeho podielu má ale ČPI paritný podiel, pretože ČPI patrí pod MEF Holding. Momentálne má TV Joj podľa denného kontinuálneho prieskumu 10 percentný podiel na trhu.

yk;jj
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 312
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 385
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu