Rušením sa nemusí aj ušetriť

BRATISLAVA - Osobná doprava sa zastaví na celej jednej pätine železničnej siete na Slovensku. Okrem toho železnice zrušia ďalších 100 vnútroštátnych a 5 medzinárodných vlakov. Premávku viac ako 100 vlakov obmedzia. Vydajú preto nový cestovný poriadok, ...

BRATISLAVA - Osobná doprava sa zastaví na celej jednej pätine železničnej siete na Slovensku. Okrem toho železnice zrušia ďalších 100 vnútroštátnych a 5 medzinárodných vlakov. Premávku viac ako 100 vlakov obmedzia. Vydajú preto nový cestovný poriadok, ktorý budú bezplatne vymieňať za starý.

Rušenie spojov odsúhlasila vláda na návrh ministerstva dopravy, ktoré vychádzalo z požiadavky Železničnej spoločnosti. Žiadnou dopadovou štúdiou tohto kroku sa však vláda nezaoberala. Viacerí odborníci tvrdia, že žiadna štúdia pravdepodobne ani neexistuje. Preto je teraz ťažké povedať, aké následky obmedzenie dopravy bude mať. Jozef Tvrdoň z katedry verejnej správy a regionálneho rozvoja Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave hovorí, že dopadová štúdia je potrebná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dopravná dostupnosť má vždy veľký vplyv na pohyblivosť pracovnej sily. Tvrdoň vraví, že rušenie spojov bude určite vplývať na zamestnanosť. Najviac zrejme v regiónoch s najväčšou nezamestnanosťou. Veľa ľudí bude podľa Tvrdoňa zvažovať, za aký plat budú pracovať v sťažených podmienkach. Je možné, že peniaze, ktoré štát ušetrí na doprave, bude musieť použiť ako sociálne dávky pre nezamestnaných.

Dobrá infraštruktúra je navyše predpokladom rozvoja regiónov. Investície smerujú tam, kde je vybudovaná infraštruktúra.

Hovorca ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Martin Danko nepredpokladá, že by obmedzenie osobnej železničnej dopravy malo nejaký vplyv na zamestnanosť. Zrušené vlakové spoje podľa neho nahradia autobusy.

Starostovia dotknutých obcí naopak tvrdia, že štát žiadnu náhradnú dopravu nezabezpečil. Starosta Záhorskej Vsi Boris Šimkovič hovorí, že keby sami nezačali rokovať s dopravcami, určite by nejazdili žiadne autobusy navyše.

SkryťVypnúť reklamu

Železnice tvrdia, že štát im dal na prevádzku málo peňazí. Preto navrhli odstaviť osobnú dopravu na tratiach, ktoré majú najväčšie straty a obmedziť spoje aj na ďalších.

Hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský hovorí, že železnice sú kedykoľvek pripravené obnoviť dopravu na regionálnych tratiach, nezáleží na tom, či to zaplatí štát, vyššie územné celky, obce alebo podnikatelia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu