Prekvapivo málo ľudí si, naopak, želá, aby reklama bola schopná upútať pozornosť na výrobok a aby nebola vtieravá. Uvádza sa to v štúdii o reklamnom trhu v Česku, Poľsku, Maďarsku a na Slovensku, ktorú vypracovala agentúra TNS Factum. V každej krajine oslovila agentúra zhruba tisíc respondentov.
Slováci okrem pravdivosti požadujú od reklamy dôveryhodnosť (42 percent), zrozumiteľnosť (37 percent) a vtip (33 percent). Česi si taktiež želajú dôveryhodnosť (41 percent), informatívny charakter (38 percent) a vtipnosť (30 percent).
Názory obyvateľov Poľska sú veľmi podobné názorom Slovákov. Trocha odlišné sú preferencie Maďarov. Tí chcú reklamu nielen vtipnú (41 percent) a zrozumiteľnú (38 percent), ale aj originálnu (36 percent). Naopak, majú pomerne malý záujem o dôveryhodnosť a informatívnosť reklamy. (sita)