Stredoeurópania požadujú najmä dôveryhodnosť reklamy
PRAHA 19. januára (SITA, ČIA) - Hlavnou požiadavkou Stredoeurópanov na reklamu je, aby bola pravdivá. Praje si to 53 % Slovákov, 52 % Čechov, 46,5 % Poliakov a 36 % Maďarov. Prekvapivo málo ľudí si naopak praje,aby reklama bola schopná upútať pozornos
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
ť na výrobok a aby nebola vtieravá. Uvádza to štúdia o reklamnom trhu v Česku, Poľsku, Maďarsku a na Slovensku, ktorú vypracovala agentúra TNS Factum. V každej krajine oslovila agentúra zhruba tisíc respondentov.
Slováci okrem pravdivosti požadujú od reklamy dôveryhodnosť a síce 42 %, ďalej potom zrozumiteľnosť 37 % a vtip 33 %. Česi si taktiež želajú dôveryhodnosť 41 %, informatívny charakter 38 % a vtipnosť 30 %. Názory obyvateľov Poľska sú veľmi podobné názorom Slovákov. Trocha odlišné sú preferencie Maďarov. Tí chcú reklamu nielen vtipnú 41 % a zrozumiteľnú 38 %, ale tiež originálnu 36 %. Naopak majú pomerne malý záujem o dôveryhodnosť a informatívnosť reklamy.