Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Štvorkrúžkový vrchol: Audi A8 4,2 quattro

Keď uvaria technickí kúzelníci automobil luxusnej triedy, ulahodia nielen zraku, ale pošteklia aj emócie vodiča. Prísady použité v ingolstadtskej centrále do Audi A8 druhej generácie: ľahkosť hliníka, výborná dynamika, najmodernejšia technika, pohon ...


FOTO – ARCHÍV

Keď uvaria technickí kúzelníci automobil luxusnej triedy, ulahodia nielen zraku, ale pošteklia aj emócie vodiča. Prísady použité v ingolstadtskej centrále do Audi A8 druhej generácie: ľahkosť hliníka, výborná dynamika, najmodernejšia technika, pohon quattro. Takýmto automobilom sa jednoducho treba povoziť a sprostredkovať dojmy širšiemu publiku. Automedia s Audi A8 4,2 quattro absolvovala týždeň na zimných cestách, neraz zaviatych snehom.

Exteriér: klasika v modernom poňatí, vpredu dvojitá maska chladiča lemovaná lešteným hliníkom, pozdĺžne xenónové reflektory za čírym plastovým krytom. Pri otočení volantu a zapnutí blikača sa rozsvieti prídavný svetlomet osvetľujúci vozovku v širokom uhle (pri tlmených svetlách, do 70 km/h). V zadných svetlách diódy – rýchlejšie rozsvecovanie, lepšia svietivosť, dlhšia životnosť. Zboku nápadne vysoký pontón karosérie, nízka výška zasklenia opticky korigovaná „svalnatejšími“ blatníkmi. Hliníková karoséria zabezpečujúca ľahkosť a dynamiku, hliníkový podvozok so vzduchovým odpružením. Vpredu štvorprvkové zavesenie, zadná náprava lichobežníková. Dizajn s výrazne zaoblenou strechou pristane dynamickému potenciálu vozidla, k luxusu pridáva športovosť. Súčiniteľ aerodynamického odporu len 0,27.

Interiér: koncert techniky a pohodlia. Efektný štvorramenný volant padne dobre do ruky, prehľadné prístroje, údaje z palubného počítača sa zobrazujú na displeji medzi otáčkomerom a rýchlomerom. V strede prístrojovky väčší vysúvací displej pre údaje z centrálneho riadiaceho systému MMI (Multi Media Interface). Umožňuje nastavenie audiosústavy, podvozku, ovládanie telefónu, internetu, navigácie a sprostredkovanie ďalších informácií o vozidle. Pohodlné, anatomicky tvarované sedadlá nastavovateľné elektricky (pamäť nastavenia pre štyroch vodičov), elektricky ovládané zrkadlá, okná, poloha volantu (pozdĺžne aj výškovo) a strešné okno. Všetky ovládacie prvky sú podsvietené. Štvorzónová klimatizácia.

Ergonómia: prepracovaná do najmenších detailov, štartovanie prostredníctvom tlačidla rozoznávajúceho odtlačok prsta (bez nutnosti použiť kľúč). Registruje štyri osoby s individuálnym nastavením sedadla, zrkadiel a volantu. Zatváranie vozidla zvonka možné len po stlačení malého tlačidla na kľučke dverí, otvorenie po priložení prstov pod kľučku (odblokovanie) a jej potiahnutím (autorizáciu povoľuje kľúčik vo vrecku). Všetky ovládacie prvky v dosahu vodiča, ovládanie systému MMI prehľadné a jednoduché cez menu na vysúvateľnej obrazovke.

Motor: zážihový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom 246 kW, maximálnym krútiacim momentom 430 Nm. Vďaka ľahkej hliníkovej karosérii výborná dynamika a ovládanie vozidla. Príjemný zvuk, pri vyšších otáčkach poteší ucho športového fanúšika.

Prevodovka: automatická šesťstupňová typu tiptronic, možnosť manuálneho radenia prevodových stupňov aj páčkami pod volantom, hladké radenie.

Bezpečnosť: na najvyššej úrovni - čelné, bočné a hlavové airbagy, vpredu aktívne opierky hlavy. Výborne vyladený podvozok s tromi základnými módmi nastavenia (svetlá výška 120 mm, 100 mm a 95 mm). Najvyššia úroveň 145 mm je určená pre horšie cesty, minimálna 95 mm sa nastavuje pri jazde po autostráde automaticky. Bohato dimenzované kotúčové brzdy vpredu aj vzadu, ABS, ESP (vypínateľné), stály pohon všetkých kolies.

Záver: Audi A8 4,2 quattro je napriek majestátnym rozmerom ľahkonohý atlét s výbornou dynamikou a vysokým stupňom bezpečnosti. Suverénna jazda aj na veľmi zlých cestách. Nízky aerodynamický hluk, perfektné ovládanie, top technika na palube. Automobil, ktorý si rád zašoféruje aj majiteľ s vlastným vodičom.

JOZEF BENÍČEK

plus

l dynamický motor

l športovo pôsobiaci dizajn

l moderná technika

l suverénny podvozok

mínus

l výhľad cez nízke okná

Audi A8 4,2 V8 quattro

Cena: 3 275 000 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, šesťstupňová automatická prevodovka tiptronic, pohon quattro

Zdvih. objem motora: 4172 cm3

Max. výkon: 246 kW (335 k)/6500 min-1

Max. krút. moment: 430 Nm/3500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 505 x 189 x 144 x 294,4 cm

Pohot. hmotnosť: 1780 kg

Priemer otáčania: 12,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,5/8,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 250 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 6,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

BMW 745i 4,4 V8

Cena: 3 384 600 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, šesťstupňová automatická prevodovka, pohon zadných kolies

Zdvih. objem motora: 4398 cm3

Max. výkon: 245 kW (333 k)/6100 min-1

Max. krút. moment: 450 Nm/3600 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 503 x 190 x 149 x 299 cm

Pohot. hmotnosť: od 1870 kg

Priemer otáčania: 12,1 m

Spotreba (mesto/mimo): 15,5/8,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 88 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 250 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 6,3 s

Uvedenie na trh: leto 2001

Mercedes-Benz S 430 4,3 V8

Cena: 3 432 963 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, automatická päťstupňová prevodovka, pohon štyroch kolies 4-Matic

Zdvih. objem motora: 4266 cm3

Max. výkon: 205 kW (279 k)/5750 min-1

Max. krút. moment: 400 Nm/3000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 504 x 185,5 x 145 x 296,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1980 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,1/8,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 88 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 250 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 7,4 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Lexus LS 430 4,3 V8

Cena: 3 419 000 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, automatická päťstupňová prevodovka, pohon zadných kolies

Zdvih. objem motora: 4293 cm3

Max. výkon: 207 kW (281 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 417 Nm/3500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 500,5 x 183 x 149 x 292,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1830 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,5/8,9 l/100 km

Objem pal. nádrže: 85 l

Objem bat. priestoru: 575 l

Max. rýchlosť: 250 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 6,7 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 936
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 830
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 889
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 297
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 793
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 11 358
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 276
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 908
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 759
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 095
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Minister obrany SR Jaroslav Naď.
Vládna limuzína, v ktorej sedel predseda parlamentu Boris Kollár, a ktorá havarovala za Slovnaftom na ulici Mramorova v Bratislave v sobotu 24. októbra 2020.
Scenáristka a spisovateľka Hana Lasicová.
Cynická obluda

Poľovnícka výnimka

Zatiaľ čo matky nemôžu ísť ani kočíkovať do parku, poľovníci môžu hromadne chodiť strieľať na všetko, čo sa pohne.