
Na netradičnom mieste sa objavili dve športové hviezdy. Jazdci formuly 1 z tímu Ferrari - Michael Schumacher (vpravo) a Luca Badoer sa lyžujú na svahu v talianskom lyžiarskom stredisku Madonna di Campiglio. FOTO - TASR/EPA
Za posledný rok skrachovali vo formule 1 dva tímy (Prost, Arrows). Šéfovia zostávajúcich desiatich stajní sa stretli v Londýne so snahou prijať opatrenia na zlacnenie prevádzkových nákladov, aby predišli ďalším krachom. Nie je tajnosťou, že finančné ťažkosti majú aj Jordan či Minardi.
Nová sezóna 2003 odštartuje 9. marca Veľkou cenou Austrálie v Melbourne a už v tomto ročníku budú platiť niektoré obmedzenia.
Každý tím bude mať cez pretekársky víkend k dispozícii len dva monoposty. Odpadne tak možnosť použiť tretie náhradné auto, tzv. T-car.
Po skončení kvalifikácie musia byť autá odstavené v uzavretom parkovisku Parc Fermé, mechanici už na nich nemôžu robiť s výnimkou neveľkých úprav pod dohľadom pretekových komisárov.
Znova sú zakázané elektronické jazdecké pomôcky, takže pretekári už nemôžu štartovať s trakčnou kontrolou.
Medzinárodná automobilová federácia FIA zakázala aj používanie telemetrie, prenos dát medzi vozidlom a boxom. Nesmie sa používať ani hlasové spojenie medzi jazdcom a boxom.
V ďalších rokoch má dôjsť k pritvrdeniu regulí o používaní motorov. V roku 2004 musí jeden motor v aute vydržať na celý víkend (teraz ide vozidlo s jedným motorom na kvalifikáciu a s iným na preteky), v roku 2005 už na dva a v roku 2006 dokonca na šesť víkendov.
Už po ročníku 2002 upravila FIA pravidlá v bodovaní aj v systéme kvalifikácie. Formula 1 vyrazí do novej sezóny s revolučnými zmenami.
„Myslím si, že nové pravidlá sú pre formulu 1 výhrou,“ netajil spokojnosť šéf švajčiarskej stajne Peter Sauber.
Naproti tomu možno predpokladať, že šéfovia finančne silných tímov ako Ferrari, McLaren či Williams nie sú obmedzovaním finančných nákladov nadšení. Každopádne sa fanúšikovia kráľovskej motoristickej súťaže môžu tešiť, že preteky budú vyrovnanejšie a zaujímavejšie než v posledných rokoch. (on)