Obchody svojim zákazníkom sľubujú najlacnejší nákup

BRATISLAVA – Viaceré obchody na Slovensku ponúkajú svojim zákazníkom garanciu najnižšej ceny. V praxi to znamená, že ak si u nich zákazník kúpi istý výrobok a potom ho nájde v inej predajni za nižšiu cenu, doplatia mu rozdiel.

BRATISLAVA – Viaceré obchody na Slovensku ponúkajú svojim zákazníkom garanciu najnižšej ceny. V praxi to znamená, že ak si u nich zákazník kúpi istý výrobok a potom ho nájde v inej predajni za nižšiu cenu, doplatia mu rozdiel.

Sieť hypermarketov Carrefour garantuje najnižšiu cenu už od svojho vstupu na slovenský trh. Zákazníkovi, ktorý si v Carrefoure kúpi nejaký výrobok a do 30 dní zistí, že v inom obchode v okruhu 30 kilometrov ho ponúkajú za nižšiu cenu, vyplatia rozdiel medzi obidvoma cenami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Potrebuje k tomu pokladničný blok alebo potvrdenie, z ktorého vyplýva, za koľko v obchode daný výrobok predávajú. Nesmie však ísť o výrobok kúpený v akcii alebo vo výpredaji. V Carrefoure však o túto službu nie je takmer nijaký záujem. Vrátenie rozdielu v cene zatiaľ žiadal len jeden zákazník.

Predajne elektroniky Datart ponúkajú garanciu najnižšej ceny len dva mesiace. Podľa Michaely Fabianovej, ktorá má službu na starosti, je o ňu veľký záujem. Doteraz požiadalo o vrátenie preplatku takmer 30 klientov. Najväčšia suma, ktorú takto vyplatili, bola asi 6-tisíc korún.

Datart požaduje od zákazníkov potvrdenie alebo reklamný letáčik, na ktorom je uvedená cena výrobku. Aby nedošlo k zneužitiu služby, ceny si vždy ešte nejakým spôsobom overujú.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Tesco zákazníkom garanciu najnižšej ceny neponúka, hoci v minulosti ju poskytovala. Podľa manažérky pre vonkajšie a vnútorné vzťahy spoločnosti Oľgy Hrnčiarovej služba už splnila cieľ – aby si zákazník všímal cenu tovaru a aby sa z neho stal „aktívny zákazník“.

Garanciu najnižšej ceny neposkytuje ani sieť hypermarketov Hypernova.

V spoločnosti Nay žiadajú o vrátenie preplatku mesačne asi dvaja ľudia. Zákazník má 7 dní na to, aby v inej predajni na Slovensku našiel lacnejší. Ak o tom prinesie potvrdenie z príslušného obchodu, vrátia mu rozdiel v cene. Nesmie však ísť o akciovú cenu.

Koordinátor predaja spoločnosti Nay Michal Halás tvrdí, že existujú aj špekulanti, ktorí chcú túto službu zneužiť. Preto v sporných prípadoch zisťujú, či výrobok naozaj stojí toľko, ako je uvedené v potvrdení. Ak však zákazník ešte len plánuje kúpiť nejaký tovar a prinesie potvrdenie, že v inej predajni je lacnejší, predajú mu ho za zníženú cenu.

SkryťVypnúť reklamu

PETER CSERNÁK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 388
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu