Štiavnica chce o lokálku bojovať

BANSKÁ ŠTIAVNICA – Výsledná verzia redukcie železničných tratí, ku ktorej má prísť od februára, Štiavničanov sklamala. Jednou zo zrušených tratí má definitívne byť aj lokálka medzi Hronskou Dúbravou a Banskou Štiavnicou. Obyvateľom mesta nepomohla

BANSKÁ ŠTIAVNICA – Výsledná verzia redukcie železničných tratí, ku ktorej má prísť od februára, Štiavničanov sklamala. Jednou zo zrušených tratí má definitívne byť aj lokálka medzi Hronskou Dúbravou a Banskou Štiavnicou. Obyvateľom mesta nepomohla ani petícia, ktorú podpisovali koncom minulého roka.

Primátor mesta Marián Lichner považuje rozhodnutie za kontraproduktívne. Mesto však podľa jeho slov zbrane neskladá a o lokálku bude bojovať ďalej na najvyšších miestach. Ak neuspejú na domácej pôde, chcú sa obrátiť až na Radu Európy či UNESCO.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Na objednávku slovenskej vlády vypracovala Rada Európy v roku 1994 technickú správu rozvoja mesta. Jedným zo základných odporučení rady je rozvoj cestovného ruchu a školstva. Bez dopravy sú oba body čisto teoretická záležitosť,“ dodáva Lichner.

Plánované zrušenie lokálky by podľa neho výrazne poznačilo dôveru investorov, ktorých sa v posledných rokoch podarilo do mesta prilákať. Banská Štiavnica je navyše na zozname svetového kultúrneho dedičstva UNESCO a v parlamente bol prijatý aj zákon o Banskej Štiavnici. Vláda sa v ňom zaväzuje podporovať rozvoj mesta. Práve preto je podľa vedenia mesta zrušenie trate v rozpore s proklamovanou podporou.

Skôr, ako sa mesto obráti na Radu Európy a UNESCO, chce ešte raz osloviť poslancov parlamentu a vlády.

SkryťVypnúť reklamu

Banská Štiavnica má excentrickú polohu a zrušenie trate by podľa vedenia mesta odrezalo Štiavnicu od sveta. Rozvoj cestovného ruchu by viditeľne utrpel. Okrem toho sa Štiavnica považuje za študentské mesto. Na stredné a vysoké školy sem dochádza približne tritisíc mladých ľudí. Prevažná väčšina z nich využíva práve železničnú dopravu.

KVETA FAJČÍKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu