
Pracovníčky centrál energetických závodov a plynární majú v týchto dňoch horúce linky. Rozčúleným zákazníkom vysvetľujú vyššie sumy na účtoch za energie. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL
Rušno je v centrálach elektrární. „Máme asi 150 až 160 hovorov denne. Zákazníci sa pýtajú na zvýšenie cien, a tým je to aj určitá forma sťažnosti,“ povedala zamestnankyňa elektrární na informačnom čísle Stredoslovenskej energetiky Žilina. Najviac sa sťažujú, že budú platiť omnoho viac a že elektrárne sú monopol.
Zákazníci používajú nevyberané slová, hádajú sa, nadávajú. „Stáva sa to. Ale už sme zvyknutí, že musíme vydržať nadávky, vypočuť si zákazníka a vysvetliť mu, prečo sa platby zvýšili.“ Telefonujú mladí aj starší ľudia z dedín aj z miest.
V plynárňach je zatiaľ pokojnejšie, hoci aj im už treba platiť každý mesiac viac. „Zákazníci volajú. Keď vysvetľujeme, prečo je treba platiť viac, tak väčšinou pochopia. Nám zatiaľ nenadávajú, snažíme sa im pekne vysvetliť, že musia platiť vyššiu zálohu. Žiadny horší rozhovor sme nemali. Väčšinou nám volajú starší ľudia,“ povedali na odbyte plynární v bratislavskej časti Ružinov.
Plynári v týchto dňoch robia odpočet, okrem toho zákazníci dostávali letáčiky s informáciami. Rušnejšie budú mať zrejme až v polovici roka, keď začnú ľuďom chodiť aj faktúry za plyn s oznámeniami, koľko ešte treba doplatiť. Pokoj majú zatiaľ aj plynári vo Svidníku: „Ja som mala iba dva telefonáty, že prečo je cena taká vysoká. Jedna rodina pôvodne platila mesačnú zálohu 1700 korún, teraz zaplatia 2700 korún. Hnevali sa, že je to veľmi veľké zdraženie.“