
FOTO – TASR
„My sme v postavení, keď je šanca veľmi vysoká, pretože sme sa dostali do užšieho výberu,“ povedal novinárom minister hospodárstva Robert Nemcsics. Ponuku vlády však odmietol konkretizovať.
Slovensko podľa neho ponúka infraštruktúru, kvalifikovanú pracovnú silu a skúsenosti v oblasti automobilovej výroby. Bratislava je schopná splniť všetky podmienky francúzskeho investora, poznamenal minister.
Lokalitu nového závodu má PSA Peugeot Citroen oznámiť koncom januára. Továreň na výrobu áut strednej triedy sa má uviesť do prevádzky v roku 2006. Z jej pásov bude ročne odchádzať 300-tisíc Peugeotov a Citroenov.
Podľa dostupných informácií sa rozhoduje hlavne medzi Poľskom a Slovenskom. Zatiaľ čo doteraz bola najvážnejším kandidátom Trnava, podľa serveru Euro OnLine silnejú vo vedení PSA hlasy, ktoré sa prikláňajú k severnému susedovi Slovenska.
V prípade umiestnenia investície na Slovensku by krajina získala druhého silného investora v oblasti automobilového priemyslu. Už dnes patrí k najväčším slovenským podnikom bratislavský závod Volkswagenu, v ktorom sa za tri štvrťroky 2002 vyrobilo viac ako 170-tisíc áut.
Automobilka PSA, ktorá v súčasnosti prevádzkuje v Európe deväť výrobných závodov, chce od roku 2006 predávať štyri milióny vozidiel ročne. V roku 2002 Peugeot plánoval predať 3,25 milióna automobilov. Výdavky spoločnosti na rozvoj a zdokonalenie výrobných prevádzok, ako aj na vývoj nových modelov dosahujú ročne tri miliardy eur. V strednej Európe Peugeot zaznamenal výrazný nárast predaja, keď jeho trhový podiel v regióne vzrástol za posledných päť rokov z 5 na 12 percent.
(čtk)