Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Konica a Minolta sa zlúčia

TOKIO – Japonskí výrobcovia fotografických materiálov a prístrojov Konica a Minolta sa dohodli na zlúčení aktivít. Firmy sa totiž márne snažia zaistiť si pevné miesto na trhu digitálnej fotografie, a preto sa chcú zamerať na výrobu kancelárskeho vy

TOKIO – Japonskí výrobcovia fotografických materiálov a prístrojov Konica a Minolta sa dohodli na zlúčení aktivít. Firmy sa totiž márne snažia zaistiť si pevné miesto na trhu digitálnej fotografie, a preto sa chcú zamerať na výrobu kancelárskeho vybavenia. Uviedli, že do roku 2005 znížia počet zamestnancov asi o 4-tisíc zo súčasného stavu 38 500 pracovníkov. K zlúčeniu aktivít dôjde počas augusta a do marca 2006 by chcela mať zlúčená holdingová skupina tržby asi 1,3 bilióna jenov. Prevádzkový zisk by mal v tom období predstavovať aspoň 150 miliárd jenov.

Skryť Vypnúť reklamu

Konica je tretím najväčším výrobcom fotografických materiálov na svete, zatiaľ čo Minolta je popredným výrobcom fotoaparátov. Firmy už majú uzatvorenú dohodu o spolupráci, ktorá sa týka tak dodávok kopírovacích zariadení, ako aj tonerov. Obe firmy sa v budúcnosti chcú venovať kancelárskym výrobkom, teda tovaru, ktorý sa už teraz podieľa na tržbách Minolty významnou mierou. Predaju kancelárskej techniky sa však stále viac venuje aj Konica, ktorá má za ich predaj vyššie tržby ako z predaja filmov a ďalšieho fotografického materiálu.

Zlúčená firma bude napriek tomu omnoho menšia ako Canon, ktorý je najväčším výrobcom kancelárskych prístrojov v Japonsku. Tržby novej firmy budú oproti tržbám Canonu sotva tretinové a budú sa pohybovať zhruba okolo dvoch tretín tržieb spoločnosti Ricoh. Tá je v Japonsku druhým najväčším výrobcom kancelárskych prístrojov. Trh ocenil snahy obidvoch firiem priaznivo a ich akcie vyrazili nahor. (čtk)

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  4. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  5. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. Lenivý brunch s Muchom
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  3. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Keď ekológia spája
  6. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  7. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  8. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  9. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  10. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 032
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 216
  3. Od Česka až po Jadran 3 978
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 827
  5. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 427
  6. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 230
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 164
  8. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 2 554
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 478
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 205
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Analýza INDEXU ukázala, že výber je obmedzený, ceny rastú.


26. júl
Zuzana Kepplová.

Kto to porúchal, ten nemá právo to teraz kontrolovať.


47m
Antigénové testovanie na koronavírus.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 534 obetí.


a 4 ďalší 16 h