IVO: V roku 2002 dominovali v školstve reformy a decentralizácia

BRATISLAVA 6. januára (SITA) - Počet detí v jednom ročníku základnej školy dosahoval vlani len 72 percent z počtu žiakov v roku 1990 a odhad na rok 2010 je iba 62 percent oproti roku 1990. Jednou z najviac diskutovaných otázok počas celého školského roka

2001/2002 bola reforma verejnej správy a decentralizácia školstva. Napriek pochybnostiam v súvislosti s prechodom kompetencií v školstve začalo vyučovanie na všetkých školách k 1. septembru. V závere minulého roka však neboli podpísané mnohé delimitačné protokoly a vyskytovali sa problémy pri presune funkčných miest na mestá a obce. Vlani sa tiež nepodarilo doriešiť financovanie školstva.
Konštatuje sa to v Súhrnnej správe o stave spoločnosti - Slovensko 2002 v kapitole Školstvo.
V usporiadaní a organizácii vysokého školstva neprišlo v minulom školskom roku k výrazným zmenám. Jedinou výnimkou je rapídny nárast počtu externých študentov z 33 060 v roku 2000/2001 na 45 648 v roku 2001/2002, čo je o 38 percent viac. Počet fakúlt sa na žiadnej vysokej škole nezmenil. Výnimkou bola novozaložená Fakulta ekonomických a sociálnych vied Univerzity Komenského v Bratislave, na ktorej sa začalo študovať v septembri 2002. Katolícka univerzita v Ružomberku získala v uplynulom školskom roku postavenie verejnej vysokej školy a jedinou súkromnou vysokou školou v súčasnosti je Vysoká škola manažmentu v Trenčíne. Ďalší vývoj vo vysokom školstve výrazne ovplyvní nový vysokoškolský zákon, ktorý bol prijatý vo februári
V materských a základných školách poklesol počet žiakov v súvislosti s demografickými trendmi. Na gymnáziách sa počet žiakov za dva roky zvýšil o 12,5 percenta, na stredných odborných školách o 2,5 a na stredných odborných učilištiach o 4,1 percenta. Vzrástol tiež počet žiačok stredných zdravotných škôl o 13 percent. Naopak, počet študentiek dievčenských odborných škôl klesol o 20 percent. Počet žiakov cirkevných a súkromných škôl je stále malý. Za výnimku možno považovať počet žiakov na cirkevných gymnáziách, ktoré navštevuje 13,3 percenta z celkového počtu študentov gymnázií, na súkromných gymnáziách (3,1%), na cirkevných zdravotných školách (14,1%) a na cirkevných základných školách (4,1%). Na ostatných typoch škôl sú počty žiakov cirkevných a súkromných škôl nižšie ako jedno percento.

an;bl;zd
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 446
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 085
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 696
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 631
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 042
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 1 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 722
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 577
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu