
Logo aj názov v tejto podobe odídu 1. januára do histórie. FOTO - TASR
polovicu trhu.
„Allianz - Slovenská poisťovňa bude ponúkať produkty, ktoré sú na slovenskej poistnom trhu najžiadanejšie. Pôjde vždy o jeden produkt pri každom type poistenia,“ povedal Manuel Bauer, predstaviteľ oboch spoločností. Niektoré produkty tak budú z ponuky bývalej Slovenskej poisťovne, iné z Allianz. Základom však podľa neho bude poistenie motorových vozidiel - havarijné aj zmluvné. V tomto prípade zostanú produkty Allianz.
Ľudia z bývalej Allianz budú pracovať od januára pre novú poisťovňu. „Samozrejme, v budúcom roku budú zmeny v počte zamestnancov. Ale pôjde o zmeny v súvislosti s reorganizáciou jednotlivých oddelení. Neplánujeme všeobecné masové prepúšťanie,“ tvrdí Bauer. Doteraz z poisťovne odišli tri stovky ľudí. Obe poisťovne prestali prijímať nových ľudí a odišli zamestnanci v dôchodkovom veku. Takýto postup bude aj v budúcnosti.
Dôsledkom privatizácie nemeckou Allianz bude aj odchod akcií Slovenskej poisťovne kótovaných na bratislavskej burze. Cenné papiere totiž nespĺňajú podmienku, aby jednu štvrtinu základného imania vlastnila verejnosť.
Momentálne Allianz kontroluje vyše 99 percent akcií poisťovne. Okrem štátu jej podiely predala skupina Penta a v rámci povinnej ponuky na prevzatie mnohí drobní akcionári, ale aj VSŽ, ktoré vlastnili necelé štyri percentá poisťovne.
So zlúčením oboch poisťovní sa počítalo už počas privatizácie. Ponuka a podnikateľský plán Allianz nerátali s fungovaním dvoch oddelených spoločností na relatívne malom slovenskom trhu. Prevádzkovanie dvoch firiem by znamenalo vyššie náklady a vyššie poistné.
Sieť pobočiek Slovenskej poisťovne zostane zachovaná, zaniknú však distribučné miesta Allianz. Samotné začlenenie jednej poisťovne do druhej by sa malo po technickej stránke skončiť v prvom štvrťroku budúceho roka.
Privatizácia bývalej štátnej poisťovne sa zavŕšila tento rok. Zmluva sa podpísala vo februári, konečná cena za 66,8 percent akcií štátu v poisťovni bola 142 miliónov eur. Allianz - Slovenská poisťovňa bude musieť dodržiavať niektoré podmienky, bez ktorých by jej vznik nepovolil Protimonopolný úrad, napríklad obmedziť reklamu svojich aktivít poistení domácností a obytných budov a poistení vozidiel.
JANA BRONDOŠOVÁ