Po Vianociach sa v obchodoch každoročne spustí vlna reklamácií. Vianočné darčeky, ktoré boli kúpené v rôznych akciách za tie najvýhodnejšie ceny, sa veľakrát ukážu ako nepodarky.
Väčšina obchodných reťazcov ponúka svojim zákazníkom výmenu zakúpeného tovaru do 10 dní od jeho kúpy alebo vrátenie peňazí. Ak chcete vrátiť peniaze, tovar nesmie byť používaný a musí byť v pôvodnom obale. Na vrátenie tovaru nemusíte mať žiadny dôvod. Ak ste teda našli pod stromčekom darček, ktorý vás nepoteší, alebo vám nevyhovuje, stačí požiadať darcu o pokladničný blok a darček vrátiť.
Ak sa vyskytne na tovare chyba, treba ho ihneď prestať používať. V opačnom prípade predávajúci nemusí uznať opodstatnenosť reklamácie, pretože ďalším používaním sa chyba môže zhoršiť.
Predávajúci musí upozorniť zákazníka, ak má výrobok nejaké chyby. Záruka sa nevzťahuje na chyby, pre ktoré bola dohodnutá nižšia cena.