Egyed je podľa mnohých jedným z najlepších železničiarskych odborníkov na Slovensku. Už začiatkom deväťdesiatych rokov pracoval vo vrcholných funkciách, bol oblastným šéfom Československých dráh v Bratislave. Istý čas šéfoval aj terajšiemu premiérovi Mikulášovi Dzurindovi, ktorý na železnici pracoval.
V roku 1991 mal mierne problémy, pretože oblastné riaditeľstvo Československých dráh odpredávalo lokomotívy po 150-tisíc Kčs. V prípade bol však pravdepodobne len svedkom. Po odchode zo železníc založil firmu Slovenské tunely, s. r. o., ktorá mala pracovať pre železnice.
Za riaditeľa Železníc SR ho SDĽ nominovala v roku 1999. Zo začiatku pôsobil razantne, zaviedol na železnici úsporný režim. V kuloároch sa však hovorilo o niektorých jeho sporných rozhodnutiach.
V novembri 2000 Egyed podpísal zmenky za 600 miliónov dolárov. Ak by si ich niekto dal zaplatiť, Slovenská republika by prišla takmer o tridsať miliárd korún. Zmenky boli uložené v Poštovej banke a mali byť vydané ako záruka na úver od nemenovanej americkej spoločnosti. Sprostredkovateľom transakcie bola vraj firma IHAK-R založená údajne iba dva mesiace pred podpisom zmeniek. Vtedy sa Egyedova stolička roztriasla, ale správna rada železníc ho nakoniec neodvolala.
Ďalšia kauza sa týkala tendra na dodávku ľahkých motorových jednotiek (motoráčikov) pre regionálne trate. Egyed sa dostal do vážneho sporu s Najvyšším kontrolným úradom aj bývalým ministrom dopravy Macejkom. Macejka odvolali, Egyed ostal.
Posledná kauza sa týka budovy železníc pri jednej z najrušnejších ulíc Bratislavy. Egyedovci chceli postaviť administratívnu budovu za takmer pol miliardy, minister im to po upozornení v denníku SME zakázal. (rf)