Detské domovy sa potešia každej korune

BRATISLAVA – Pravidelným predvianočným rituálom firiem a podnikateľov je obdarúvanie detských domovov. Sponzori majú jedinečnú príležitosť, aby sa zviditeľnili, a detské domovy sú vďačné.


Foto archív


BRATISLAVA – Pravidelným predvianočným rituálom firiem a podnikateľov je obdarúvanie detských domovov. Sponzori majú jedinečnú príležitosť, aby sa zviditeľnili, a detské domovy sú vďačné.

Napríklad detský domov Lienka vo Veľkých Kapušanoch dostal od Národnej banky Slovenska 90-tisíc korún. Pomoc sa však neobmedzuje len na peniaze. „Kto môže finančne, pomôže finančne, kto nie, pomôže inak,“ hovorí riaditeľka Mária Fetyková. Najčastejšie sladkosťami, ovocím, ošatením.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Fetykovej sponzori o publicitu väčšinou nestoja. „O to, aby to bolo zviditeľnené, sa staráme skôr my.“ Využívajú na to miestne noviny alebo im poďakujú na oficiálnych stretnutiach.

SkryťVypnúť reklamu

„Zatiaľ sa nám nestalo, že by si sponzor priamo vyžadoval publicitu,“ hovorí vedúca Detského charitného domu v Považskej Bystrici. Podľa nej je len na detskom domove, kde a ako sa darcom poďakuje. „Sponzori nás obdarúvajú nielen pred Vianocami, ale aj cez rok.“ To, že sú Vianoce, však poznať. „Ľudia sú trošku milší, nerobí im to také problémy,“ hovorí.

Hračky, knižky a potraviny dostali od sponzorov pred Vianocami deti z detského domova v Šamoríne. Ani v tomto prípade nestál nik o medializáciu, potvrdzuje riaditeľka domova Jarmila Školková.

Podľa nej je obdobie Vianoc z tejto stránky najprajnejšie, dary v inom období sú skôr výnimkou. „Po celý rok sme nedostali takmer nič, dokonca ani ku dňu detí,“ sťažuje sa. Tradičnými sponzormi sú podľa nej podnikatelia z blízkeho okolia.

SkryťVypnúť reklamu

Sponzoring je pre detské domovy neraz jedinou možnosťou, ako prežiť. Podľa Fetykovej zo sponzorského daru neraz vykrývajú základné veci, ako je prevádzka detského domova. „To by sa nemalo, ale keď nedochádza z rozpočtu, musíme, žiaľbohu, aj takto.“

(joč)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu