ČR: Budvar víta výsledky prístupových rokovaní s EÚ

ČESKÉ BUDĚJOVICE 18. decembra (SITA/ČIA) - Výsledok prístupových rokovaní medzi Českou republikou a Európskou úniou (EÚ) týkajúcich sa ochrany zemepisných označení víta vedenie podniku Budějovický Budvar. "Podarilo sa tak zhodnotiť päťročné úsilie, ktoré

úspešne zavŕšili vyjednávači za českú stranu. Teraz môžeme využívať Nariadenie 2081/92, ktoré je súčasťou právneho poriadku EÚ a je špeciálne určené na ochranu zemepisných označení," povedal riaditeľ Jiří Boček.
Podľa prístupových dohôd bude platiť ochrana zemepisných pojmov "Budějovické pivo" a "Českobudějovické pivo" v 25 krajinách EÚ. Táto ochrana je zaistená prostredníctvom bilaterálnej dohody a je výsledkom rokovaní dvoch suverénnych partnerov. Tí preukázali, akú vážnosť prikladajú ochrane zemepisných označení, ktorú uprednostňujú pred ochrannými známkami. "Úspech je o to cennejší, že zástupcovia spoločnosti Anheuser-Busch sa snažili využiť politické prostriedky a prostredníctvom nátlaku severoamerických zástupcov vo Svetovej obchodnej organizácii (WTO) znemožniť ochranu vyššie uvedených zemepisných označení v rámci EÚ. Okrem iného došlo k vyhrážaniu súdnymi spormi na pôde WTO a na Európskom súdnom dvore," uviedol Boček.
Budějovický Budvar je podľa Bočka presvedčený, že ochrana zemepisných označení je oprávnená. Poskytuje možnosť do budúcnosti chrániť originálne budějovické pivo pred napodobneninami. Ochrana pojmov "Budějovické pivo" a "Českobudějovické pivo" je podľa Bočka zaslúžená vďaka viac ako sedemstoročnej tradícii a trvalo špičkovej kvalite. Touto dohodou bolo Budějovické pivo priradené k takým špičkovým pojmom potravinových výrobkov, ako sú víno Champagne, Portské víno, Parmská šunka, Bavorské pivo, pivo z anglického New Castle a ďalšie," dodal Boček.
Budějovický Budvar má zaregistrovaných 380 ochranných známok vo viac ako 100 krajinách sveta. So svojim konkurentom, spoločnosťou Anheuser-Busch, vedie 40 súdnych sporov a viac než 40 právnych konaní pred patentovými úradmi. V súčasnosti predáva Budvar svoj prémiový ležiak vo viac ako 60 krajinách. V Kanade a Spojených štátoch amerických predáva ležiak pod alternatívnym obchodným názvom Czechvar.

ph
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 320
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 855
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 687
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 201
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 651
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 412
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 733
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 569
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu