Lucia Bombošová: Snažím sa o dokonalosť vyjadrení

Vek: 27


„Lucia Bombošová pochopila ako jedna z prvých ľudí v Slovenskej poisťovni spôsob práce v skupine Allianz AG. Patrí do najužšieho okruhu mojich spolupracovníkov,“ hovorí o svojej hovorkyni riaditeľ poisťovne Manuel Bauer.


Vek: 27

Znamenie: Ryby

Miesto narodenia: Považská Bystrica

Rodinný stav: vydatá

Obľúbená činnosť: korčuľovanie,

v sobotu volejbal

Hovorkyňa Slovenskej

poisťovne: od mája 1999

Už počas štúdia na vysokej škole pracovala pre Slovenský denník, neskôr bola copyrighterkou v reklamnej agentúre, vedúcou firemného mesačníka, šéfredaktorkou regionálnych novín. Akoby to však stále nebolo ono. Hoci nikdy nemala zvlášť blízko k ekonomike, rozhodla sa ísť na konkurz hovorcu Slovenskej poisťovne. Vyhrala a zatiaľ zostáva. Ste hovorkyňou poisťovne. Je profesia hovorcu istota alebo rizikové povolanie?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Každý hovorca má odlišnú pozíciu. Veľa záleží na inštitúcii, kde pôsobí, a na vedení, s ktorým denne komunikuje. Od toho sa môže odvíjať jeho pozícia, či je, alebo nie je stabilná. Hovorca nemá byť mantinelom, ktorého má novinár chuť vyraziť aj s dverami. Má byť skôr tým, kto pomáha otvárať dvere do podniku, a nie ich zatvárať.“

Vo vašej práci je dôležité vyvolať dobrý prvý dojem. Zohľadňuje vám inštitúcia aj potreby na oblečenie či kozmetiku?

„Veľa ľudí má túto predstavu. Potešilo by ma to, ale, bohužiaľ, nie je to pravda. Nemám vlastných vizážistov ani kaderníkov. Beriem to však za súčasť toho, čo robím. Len odo mňa záleží, či budem zdokonaľovať firemný imidž aj cez svoj vlastný.“

Hovorí sa, že žena je zodpovednejšia, starostlivejšia. Ste hovorkyňou poisťovne aj vďaka tomuto kritériu?

SkryťVypnúť reklamu

„Ekonomika je taká zložitá a pre verejnosť skôr nezaujímavá oblasť, že je možno lepšie, keď ju prezentuje žena. Navyše väčšina novinárov, ktorí píšu o ekonomike a poisťovníctve, sú muži. Zo skúseností vieme, že aj komunikácia medzi mužom a ženou je jednoduchšia. Pracovné výsledky sú kombináciou mnohých vecí, nie iba výzoru či vedomostí alebo iba komunikačných schopností.“

Sledujete v spravodajstve svoje vyjadrenia?

„Samozrejme, a nielen vlastné, ale i konkurencie a prácu ostatných hovorcov. Nie vždy sa v novinách objaví to, čo hovorca povie, ale to je už súčasť jeho skúseností a profesionality. Každý deň sa pre mňa začína monitoringom médií.“

Zastihli sme vás pred lekciou angličtiny. Ako sa musíte zdokonaľovať?

„Zahraničný vlastník ma prinútil každodenne používať angličtinu, čo je pre mňa veľkou výzvou. Pri sebazdokonaľovaní je pre mňa veľkým vzorom napríklad pani Schmőgnerová. Hovorená reč je úplne iná, ako písaná, ale jej televízne vyjadrenia vyzerajú absolútne dokonale i na papieri. O dokonalosť svojich vyjadrení sa budem stále snažiť aj ja.“

SkryťVypnúť reklamu

Náš rozhovor stále prerušujú telefonáty novinárov. Čo zaujímalo toho posledného?

„Chcel vedieť, koľko by stálo ročné poistné stíhačky (napríklad MiG-29), ktorej hodnota je zhruba 300 miliónov korún. Pýtal sa na poistné proti riziku poškodenia pri výcviku alebo zničenia pri vojnovom konflikte. Pravdepodobne pripravuje článok o nedávnej nehode stíhačiek na Slovensku.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu