Vianoce: firmy vinšujú firmám

Po páde komunizmu sa podnikatelia naučili budovať dobré vzťahy s klientmi či s obchodnými partnermi aj neformálnymi maličkosťami. V posledných rokoch nie je zriedkavosťou, ak sú schránky firiem plné vianočných pozdravov od obchodných partnerov. V zásade .

Po páde komunizmu sa podnikatelia naučili budovať dobré vzťahy s klientmi či s obchodnými partnermi aj neformálnymi maličkosťami. V posledných rokoch nie je zriedkavosťou, ak sú schránky firiem plné vianočných pozdravov od obchodných partnerov. V zásade platí: čím viac obchodných partnerov, tým plnšia poštová schránka, no tým viac treba poslať vlastných pozdravov.

Firma MMB pôsobí ako broker na peňažnom trhu, celý rok spolupracuje so všetkými bankami a zamestnáva štyroch ľudí. „Tento rok sme klientom poslali asi päťdesiat pozdravov. Išlo zväčša o ľudí z bánk,“ hovorí riaditeľ MMB Dalibor Černička. „Pohľadnice UNICEF sme vybrali cez internet, objednali sme ich a vyzdvihli už osobne.“ Výnosy z predaja pohľadníc UNICEF používa OSN na pomoc deťom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Koľko vianočných pozdravov odišlo spolu s firemnou poštou, stíhajú sledovať len v malých firmách. Naopak, veľké spoločnosti si takúto centrálnu evidenciu nevedú. „Každý úsek si posiela pozdravy sám, takže je ťažké odhadnúť, koľko ich za spoločnosť odišlo celkovo,“ opisuje postup pri odosielaní z veľkých firiem Anna Mišinová, hovorkyňa košických oceliarní U. S. Steel. Oceliarne nevedeli spresniť, aké pozdravy tento rok nakúpili. „Objednávalo sa po úsekoch, takže to je individuálne,“ vysvetľuje Mišinová.

Neformálnej sviatočnej komunikácii venujú najväčšiu pozornosť PR agentúry. Zameriavajú sa totiž na lov firiem, ktoré potom zastupujú na verejnosti a organizujú v ich mene reprezentatívne podujatia. Niektoré agentúry dokonca dávajú prednosť osobnému stretnutiu pred poslaním vianočného pozdravu.

SkryťVypnúť reklamu

„Spoločne s našimi klientmi si snažíme nájsť chvíľku času na osobné prianie krásnych Vianoc,“ povedala riaditeľka agentúry Omnipublic Jarmila Gütlerová. „Poštou posielame novoročné želania, ktoré si nájdu na stole v prvých dňoch nového roku. Spolupracujeme s dizajnérmi, ktorí nám pripravia niekoľko návrhov ‘šitých na mieru‘. Celkovo posielame niekoľko stoviek pozdravov,“ dodala.

(tv)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 189
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 857
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 973
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 743
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 793
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 478
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu