PRAHA – Za novoročenky a vianočné priania sú firmy ochotné každý rok vydať tisícky korún. Počet prianí, ktoré si objednávajú, sa väčšinou pohybuje okolo niekoľkých stoviek. „Firmy si nechávajú robiť zhruba 200 až 500 prianí, niektoré trebárs aj viac než tisíc,“ povedal majiteľ firmy Studio Press Václav Korejtko. Dodal, že viac prianí si nechávajú robiť väčšie firmy najmä z oblasti informačných technológií.
Za vianočné priania utratia firmy priemerne šesťtisíc českých korún. „Máme aj firmy, ktoré minú až 100-tisíc,“ zdôraznila Andrea Ředinová z firmy Abalon. Novoročné priania sa dajú vybrať hotové alebo originálne. Autorské novoročenky pritom nemusia vyjsť oveľa drahšie.
Novoročné priania sa okrem papierovej formy poslať aj elektronickou poštou. Na internete sa dajú vybrať z niekoľkých druhov vianočných prianí aj novoročeniek. Firmy okrem klasických novoročeniek môžu prekvapiť aj netradičnou formou priania v podobe darčekovej fľaše a niektoré si volia aj CD s vianočnou hudbou. (čtk)