BRATISLAVA – Dôchodkyni Kataríne z Trnávky sa to nikdy predtým nestalo – po otvorení obálky s účtom za telekomunikačné služby 25. novembra zistila, že jej účet je splatný už o dva dni. Platbu za telefón uhrádza prevodom z bankového účtu,a keďže do banky prišiel príkaz na úhradu už 21. novembra a peniaze na účte mala, nikam chodiť nemusela. Horšie dopadla jej švagriná, pretože telefón zvykne platiť na pošte a telekomunikácie jej na to dali len jediný deň.
Situáciu s telefónnymi účtami a šibeničným termínom ich úhrady vysvetlil jej pôvodca – Slovenské telekomunikácie. Oneskorenie odoslania účtov bolo podľa tlačovej správy spôsobené „nepredpokladaným zdržaním pri spracovávaní účtov“. Tak sa našej čitateľke stalo, že účet vyhotovený 10. novembra 2002 jej bol doručený až 25. novembra 2002 s dátumom splatnosti o 24. hodín – teda 26. novembra 2002. Obálka s účtom nemala pečiatku, hoci distribúciu zabezpečuje Slovenská pošta. Oneskorene boli zasielané účty s dátum splatnosti 26. až 29. novembra 2002 v rámci celého Slovenska.
„Slovenské telekomunikácie sa ospravedlňujú svojim zákazníkom za možné vzniknuté problémy,“ píše sa v ich stanovisku. Pre prekvapených klientov stanovili nový, jednotný dátum splatnosti, ktorým je piatok 29. novembra. Na vybraných zákazníckych miestach Infotelu, kde možno vykonať úhradu telefónneho účtu, sa do utorka 3. decembra 2002 o hodinu predĺži počas pracovných dní otvárací čas.
JOZEF GRYGA