Čo je to reklama?

Keď sa z obývačky ozve zvýšený naliehavý hlas alebo rev, a vy náhodou nie ste pri televízore - je najvyšší čas. Reklama je tu. Čo je to reklama? Ako by ste ju definovali čo najvýstižnejšie? Pýtali sme sa v materských škôlkach, školách, úradoch, obchodoch,

na ulici. Deti boli najzhovorčivejšie. Drvivá väčšina nás poslala niekam…

* Lenka, 5,5 ročná:

„To je keď, mamina povie: a teraz sa deti, choďte rýchlo vycikať.“

* Sandra, 6 ročná:

„Ja vtedy volám na nášho psa. Rýchlo sa poď pozerať. Idú granule. On má najradšej tie, kde sa tak sypú do misky. On vie, že je to dobré na peknú srsť a aby mohol lepšie behať a skákať.“

* Miško, 5,5 ročný:

„Najlepšia je tyčinka plná mlieka. Stačí vziať a môžeš utekať.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

* Zuzana, 44 ročná, učiteľka materskej školy:

SkryťVypnúť reklamu

„Viete, ako sa zdravia naše deti ráno? Budúcnosť je jasná, budúcnosť je Orííndž..!“

* Imro, 11 ročný, základná škola:

„Zájdem si do obchodu a kúpim si Sprite. A prečo? Imidž je nanič, nasleduj inštinkt, počúvaj smäd.“

* Marián, 16 ročný, gymnázium:

„Ak neviete preskočiť rieku, rozložiť oheň, poskladať stan, alebo zabodovať u spolužiačok - sledujte reklamu! Jogurt, kakao, bonbóny alebo žuvačka vám pomôžu rozsvietiť mozog.“

* Laura, 17 ročná, gymnázium:

„Mersíí, je móje ďákujem, za to že síííí…“

* Džordža, 17, ročná, amatérska herečka, Biele divadlo:

„Viete, že som práve čítala, že režisér Hřebejk dostal rovnaký honorár za film Musíme si pomáhať, ktorý bol nominovaný na Oscara ako za jednu dvojminútovú reklamu… Takže no, comment.“

* Eva, psychologička, 38 ročná:

SkryťVypnúť reklamu

„Keď počujem ten stíšený, roznežnený barytón popredného umelca viem, že to nebude len tak hocijaký výrobok. Tá tlačiareň, tá tyčinka, to poistenie. Je to niečo viac. Je to sám život.“

* Juraj, 32 ročný, učiteľ zemepisu:

„Nemáte pocit, že všetky sú reklamou na sex? My sa hráme takú hru. Kto uhádne na čo to bude. To sú vždy nervy! Často ide o detskú čokoládu, automobil, mobilný telefón, počítačovú tlačiareň, pneumatiku alebo poistenie.“

* Róbert, 55 ročný, chemik:

„Milujem všetko, čo je instantné. Polievky mi nestačia! Dúfam, že raz budeme mať aj vodu sušenú. Práve u nás vo výskumáku riešime otázku ponuky sušeného tekutého mydla.“

* Mária, 35 ročná, na materskej:

„Ja milujem reklamu. Viem, že na raňajky dám deťom čokoládovú nátierku, aby mali dostatok mlieka a energie ako naše popredné športovkyne. Cez obed zjedia niečo malé a večer žiadne umývanie zubov. Stačí jedna žuvačka a všetky kazy sú hneď preč.“

SkryťVypnúť reklamu

* Miriam, 52 ročná, predavačka:

„Tá reklama niektorým úplne vygumovala rozum. Poznám starého mládenca, ktorý si na potulkách medzi regálmi hodil do košíka balík vložiek s krídelkami, a to len preto, lebo mu v mozgu zapracovala podvedomá túžba po absolútnej istote.“

* Ing. Milan, 68 ročný, dôchodca

„Reklama? Dal som sa pred dvoma rokmi napáliť, kúpil som za 12 tisíc také prikrývky - vraj zázrak na odrušovanie patogénnych zón. No, dostali ma. Ja sa inak nedám napáliť, ale uveril som, lebo sa za to zaručil aj odborník s titulmi odpredu, aj odzadu. Keď som si to však potom dal preveriť odborníkom z technickej univerzity, zistil som, že je to bezcenné. Keď raz stratím dôveru, už neverím. Vypočujem si to, ale myslím si svoje.“

* Marek Pajtas, Client Service Director, Lowe GGK

SkryťVypnúť reklamu

„Je to veda o tom, ako uväzniť ľudskú inteligenciu dostatočne dlho na to, aby sme s nej získali peniaze.“

* Pavol Minár, Marketing research & consumer survey director, Istropolitana D‘Arcy

„Reklama je manipuláciou s významami, ktoré sú za značkou.“

* Milan Hladký, kreatívny riaditeľ, JVCS:

„Reklama je jeden z tých poctivejších spôsobov ovplyvňovania ľudí. Na rozdiel od rozmanitých bludov uverejňovaných v médiách býva totiž jasne uvedené, že ide iba o reklamu.“

* Rasťo Michalik, kreatívny riaditeľ, JVCS:

„Reklama nám pomáha zbaviť sa výčitiek svedomia z míňania peňazí. Dáva nám argumenty a ospravedlňuje naše nákupy pred ľuďmi na ktorých nám záleží. Ak reklama funguje, a je pre všetkých zrozumiteľná, nemusíte už nikomu nič vysvetľovať. Preto sa nám ľahšie kupujú veci, ktoré majú známe a dobré reklamy.“

SkryťVypnúť reklamu

* Andrea Kyškynová, riaditeľ-ka agentúry SORIA&Grey

„Reklama je dnes už akákoľvek idea, akýkoľvek nápad na zviditeľnenie produktu/značky X, ktorý presvedčí spotrebiteľa, že na trhu neexistuje žiadna lepšia alternatíva za tento produkt / značku.“

* Ing. Vladimír Valkovič, Client Service Director, Progress Promotion Bratislava

„Platené odovzdávanie informácie, motivačný nástroj zákazníka ku kúpe, ekonomická propagácia, prežitok v komunizme, súčasť trhu, bez ktorej nemôže existovať výroba a obchod a fenomén, ktorý sa stal súčasťou nášho života, v TV - čas na občerstvenie a WC.“

Eva Hrdinová

Barbora Žiačiková

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 754
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 056
  3. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 4 811
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 700
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 467
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 850
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 603
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 299
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu