Komerčnú banku kúpia Francúzi

Česká vláda včera rozhodla o víťazovi v súťaži o Komerčnú banku (KB). Novým vlastníkom 60-percentného balíka akcií banky sa stane francúzska Société Générale (SocGen), ktorá ponúkla 40 miliárd českých korún. UniCredito Italiano ohodnotilo KB na 37,26 ...

Česká vláda včera rozhodla o víťazovi v súťaži o Komerčnú banku (KB). Novým vlastníkom 60-percentného balíka akcií banky sa stane francúzska Société Générale (SocGen), ktorá ponúkla 40 miliárd českých korún. UniCredito Italiano ohodnotilo KB na 37,26 miliardy korún, nemecká HypoVereinsbank len na „slabých“ 20,3 miliardy korún. Podľa predstaviteľov pražskej vlády, SocGen v priebehu vyjadnávania zvýšila svoju ponuku o viac ako 9 miliárd korún.

Cena, ktorú francúzsky investor ponúkol, zodpovedá 3,2-násobku čistej účtovnej hodnoty banky. „Je to absolútne najlepší predaj banky v strednej a vo východnej Európe,“ povedal český minister financií Jiří Rusnok. Zároveň dodal, že štát predáva banku bez akýchkoľvek ďalších záväzkov. Konečná cena bude závisieť od čistej hodnoty aktív banky v deň vstupu SocGen, pričom predstavitelia vlády očakávajú, že skôr sa dá očakávať mierny nárast. „Cena sa môže pohnúť maximálne o dve miliardy smerom hore alebo dole,“ tvrdí minister financií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Cena, ktorú SocGen ponúkol, prekvapila analytikov, ktorí boli zaskočení aj skutočnosťou, že Francúzi ponúkli viac ako UniCredito. Na druhej strane však tvrdia, že tento obchod je výhodný nielen pre Čechy, ale aj pre francúzskeho investora. Nespokojnosť vyjadrili akurát ekonomickí odborníci českých opozičných strán, podľa ktorých vláda pokračuje v sérii stratových predajov. Upozorňujú pritom na skutočnosť, že náklady na ozdravenie banky boli oveľa vyššie, ako budú výnosy z jej predaja. Česká vláda na ozdravenie banky minula 61,5 miliardy korún - zvýšila jej základné imanie o 7,7 miliardy a vybrala z nej zlé úvery v objeme 57,4 miliardy korún.

SocGen, ktorá sa neúspešne uchádzala o slovenskú Všeobecnú úverovú banku, si vďaka víťazstvu v tendri o KB posilní svoje postavenie v strednej Európe. Vďaka KB sa dostane SocGen nakoniec aj na slovenský trh, keďže česká banka je na Slovensku zastúpená prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Komerčnej banky Bratislava. Okrem toho SocGen v apríli kúpila slovinskú SKB Banku.

SkryťVypnúť reklamu

(gk, čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 594
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 326
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 138
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 349
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 881
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 879
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 375
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu