Štúdia, ktorej zadávateľom je firma AOL, hovorí o explozívnom náraste používania internetu v Európe. Podľa výsledkov viac ako tretina (36 %) všetkých európskych užívateľov začala používať internet v priebehu posledných 12 mesiacov. Už len za posledný polrok sa začalo s internetom zoznamovať 22 percent. Tento rýchly nárast bude podľa mienky prieskumníkov trhu pokračovať, keďže 70 percent opýtaných internet odporučilo svojim priateľom a známym. Najčastejšími aktivitami užívateľov sú nákupy a home-banking. Viac ako polovica (54 %) už aspoň raz niečo kúpila a 43 percent tvrdí, že pravidelne nakupujú cez internet. Väčšina (68 %) využíva internet hlavne kvôli informáciam o produktoch. Štvrtina (27 %) opýtaných využíva internet na home-banking. Pre porovnanie: V USA je to len 14 percent. V oboch oblastiach ale štúdia potvrdzuje trend z USA: so vzrastajúcimi skúsenosťami s internetom stúpa ochota naskupovať cez internet, ako aj využívať home-banking. S pribúdajúcimi skúsenosťami stúpa aj všeobecná spokojnosť s týmto médiom. Spomedzi ľudí, ktorí používajú internet viac ako 3 roky, udáva 70 percent, že používanie internetu im uľahčuje život.
To potvrdilo aj 66 percent tých, čo používajú internet 1 - 3 roky; o „vylepšení“ života hovorí aj 52 percent nováčikov.