SMS a e-mail v politike? Skôr nie

Významnejšie politické strany o tom, či budú oslovovať voličov elektronickou poštou a správami na ich mobilné telefóny, vážne neuvažovali. Oficiálna predvolebná kampaň je podľa väčšiny ešte príliš ďaleko a plány, ako osloviť voliča, zatiaľ nezachádzajú ..

Významnejšie politické strany o tom, či budú oslovovať voličov elektronickou poštou a správami na ich mobilné telefóny, vážne neuvažovali. Oficiálna predvolebná kampaň je podľa väčšiny ešte príliš ďaleko a plány, ako osloviť voliča, zatiaľ nezachádzajú do podrobností.

V štátoch, kde už rozvoj internetu dosiahol vyššiu úroveň ako na Slovensku, sa však e-maily ako prostriedok predvolebného boja používajú. E-mailové adresy občanov strany kupujú od špecializovaných agentúr zameraných na internetovú komunikáciu. Na Slovensku zákon o reklame zakazuje šírenie reklamy (aj politickej) prostredníctvom elektronickej pošty bez súhlasu užívateľa, ktorý je jej príjemcom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Nedá sa konkretizovať, či použijeme aj tieto formy,“ povedala riaditeľka odboru pre styk s verejnosťou HZDS Žaneta Pittnerová. Podľa hovorkyne Aleny Behúnovej sa o tom nehovorilo ani v SDĽ.

„Samozrejme, že sa budeme snažiť využiť nové druhy komunikácie,“ povedal mediálny poradca strany Smer Fedor Flašík. Priznal, že s posielaním esemesiek a e-mailov ako politickej reklamy nemá žiadne skúsenosti. „Netuším, kto to prevádzkuje, ani to, čo to stojí.“ Otázna je aj účinnosť takejto kampane.

„Myslím, že to neprichádza do úvahy,“ hovorí Lívia Pokstallerová z SMK. Podľa nej by bol tento spôsob kampane finančne náročný.

„Esemesky by mohli ľudí aj obťažovať,“ myslí si hovorca SDKÚ Sergej Michalič. E-maily strana posiela médiám, členom a tým záujemcom, ktorí o to požiadajú cez internetovú stránku. Na svoje webové stránky, ako spôsob využívania internetu, sa odvolávali aj iné strany.

SkryťVypnúť reklamu

Aj podľa hovorcu SNS Rafaela Rafaja by takéto oslovovanie občana mohlo byť považované za neetické.

KDH síce plánuje internet využívať čo najviac, ale do podrobností pri príprave kampane ešte nešlo. „Internet u nás využíva šesť percent ľudí a aj to nie pravidelne,“ hovorí Milan Krajniak z tlačového oddelenia.

(fw, ldi)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 558
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 274
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 057
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 215
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 928
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 838
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 419
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu