
Snímka z filmu Kruté radosti
ácii, ale Kruté radosti boli mojím prvým veľkým filmom. Dúfam, že nie posledným. Filmová hudba je v podstate hudba na objednávku, ale o konkrétnych požiadavkách sme sa ani nemuseli rozprávať. Moja hudba voľne vyplynula z atmosféry filmu. Priznám sa, že práca na nej mi išla akoby sama od seba. Žiaľ, u nás sa stále stretávam s názorom, že filmová hudba je pre vážneho skladateľa podradnou záležitosťou. To je nezmysel. Hudba hrá vo filme zákonite ‚druhé husle‘. Umenie skladateľa spočíva v tom, ako sa dokáže prispôsobiť a vycítiť, kedy môže hudbu vytiahnuť do popredia a kedy stiahnuť do úzadia. Niekedy sa dokonca hovorí, že najlepšia filmová hudba je tá, ktorú vo filme nepočuť. To je možno trošku nadnesené, ale faktom zostáva, že hudba musí filmu slúžiť, nie v ňom dominovať.“
Režisér Juraj Nvota si tiež pochvaľuje: „Ľubicu poznám ako skvelú hudobníčku. Upútala ma citom pre život, radosť, vtip, ale aj hĺbkou muzikantskej osobnosti. Prežíva krásne skladateľské obdobie, srší nápadmi a vždy dokáže niečím prekvapiť. Hudbu k filmu Kruté radosti som jej zveril veľmi rád – napokon, obaja sme boli filmoví debutanti. Hudba vznikala niekoľko mesiacov a na Ľubine hudobné dielo som veľmi hrdý.“