
FOTO – ARCHÍV

FOTO – ARCHÍV
rozšíril malý turbodiesel, ktorý sme si vyskúšali v redakčnom teste.
Exteriér: elegancia po francúzsky, šikmé, do slzy natiahnuté predné svetlomety, trojdverový hatchback, evidentná príslušnosť k značke: tvarová aj v rámci príťažlivosti.
Interiér: miesto pre pasažierov: dosť najmä vpredu, vzadu primerane k zaradeniu tohto vozidla. Nastavovanie sklonu operadiel aretačnou páčkou nepatrí k najpohodlnejším úkonom. Potešujúci fakt: výškové nastavovanie volantu i vodičovho sedadla.
Ergonómia: ergonomicky dobre prepracovaný, všetky ovládače a displeje prístrojov umiestnené logicky, ovládanie rádia pod volantom, oddelený displej rádia komplikúci život zlodejom, displej slúži aj na zobrazovanie iných údajov (za slnečného počasia by mohol byť ešte výraznejší).
Motor: vyvinutý v spolupráci k koncernom Ford, zdvihový objem 1,4 l, konštrukčne vychádza z moderných a osvedčených motorov HDi vyšších objemov: má systém priameho vysokotlakového vstrekovania paliva Common Rail. Pri nízkej spotrebe paliva je k dispozícii slušný krútiaci moment i výkon. O čo zložitejší je motor pri výrobe, o to príjemnejšie je jeho používanie.
Prevodovka: päťstupňová manuálna, bezproblémové ovládanie, dobré odstupňovanie, jednoznačné radenie.
Bezpečnosť: v základnej výbave Peugeota 206 HDi dva čelné airbagy, na strane spolujazdca s možnosťou deaktivácie. Za príplatok systém ABS a bočné airbagy. Dôležitý prvok bezpečnosti: bezproblémové správanie sa vozidla na ceste za každej situácie
Jazda: na ceste sa správa „dvestošestka“ bezproblémovo, moderný kompaktný automobil s motorom vpredu a pohonom prednej nápravy, dobrý výhľad. Vozidlo s testovaným motorom príjemne živé, až takmer dravé, s vnímanou rezervou pri predbiehaní. Naturel dieselového motora redukuje radenie prevodov na minimum. Akustická kulisa jazdy príjemná, použitie vozidla v meste i na dlhšie jazdy je potešením.
Záver: spotreba pohonných látok vynikajúco nízka, počas testu: v meste 5,5 l, mimo mesta 3,6 l a v kombinovanom režime 4,3 l/100 km. Na plnú nádrž je reálne najazdiť až 1000 kilometrov bez zastávky na čerpacej stanici. Avšak: „niečo za niečo“. Značnú časť neskorších úspor treba najprv vložiť do ceny nového vozidla.
Peugeot 206 HDi 1,4 je hospodárny, nenáročný, spoľahlivý a robustný automobil na každodenné použitie. Presadzuje sa najmä stále moderným vzhľadom, nízkou spotrebou a potešením z jazdy.
DALIBOR KLÍMA
Peugeot 206 1,4 HDi
Cena: od 465 820 Sk
Koncepcia: kompaktný automobil, motor vpredu naprieč, päťstupňová prevodovka, pohon
Zdvih. objem motora: 1398 cm3
Max. výkon: 50 kW (68 k)/4000 min-1
Max. krút. moment: 150 Nm/1750 min-1
Rozmery (d x š x v x rázvor):
383,5 x 165 x 143 x 244 cm
Pohot. hmotnosť: 975 kg
Priemer otáčania: 10,2 m
Spotreba (mesto/mimo): 5,5/3,6 l/100 km
Objem pal. nádrže: 50 l
Objem bat. priestoru: 245 l
Max. rýchlosť: 168 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,7 s
Uvedenie na trh: jar 2002
Citroen C3 1,4 HDi
Cena: od 469 300 Sk
Koncepcia: kompaktný automobil, motor vpredu naprieč, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
Zdvih. objem motora: 1398 cm3
Max. výkon: 50 kW (68 k)/4000 min-1
Max. krút. moment: 150 Nm/1750 min-1
Rozmery (d x š x v x rázvor):
385 x 167 x 152 x 246 cm
Pohot. hmotnosť: od 1000 kg
Priemer otáčania: 10,1 m
Spotreba (mesto/mimo): 5,3/3,7 l/100 km
Objem pal. nádrže: 45 l
Objem bat. priestoru: 305 l
Max. rýchlosť: 165 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,8 s
Uvedenie na trh: leto 2002
VW Polo 1,4 TDI
Cena: od 443 100 Sk
Koncepcia: kompaktný automobil, motor vpredu naprieč, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
Zdvih. objem motora: 1442 cm3
Max. výkon: 55 kW (75 k)/4000 min-1
Max. krút. moment: 195 Nm/2200 min-1
Rozmery (d x š x v x rázvor):
389,5 x 165 x 146 x 246 cm
Pohot. hmotnosť: od 1095 kg
Priemer otáčania: 10,6 m
Spotreba (mesto/mimo): 5,6/4,0 l/100 km
Objem pal. nádrže: 45 l
Objem bat. priestoru: 270 l
Max. rýchlosť: 170 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,6 s
Uvedenie na trh: zač. 2002
Toyota Yaris 1,4 D-4D
Cena: od 509 000 Sk
Koncepcia: kompaktný automobil, motor vpredu naprieč, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
Zdvih. objem motora: 1364 cm3
Max. výkon: 55 kW (75 k)/4000 min-1
Max. krút. moment: 170 Nm/2000 min-1
Rozmery (d x š x v x rázvor):
361 x 166 x 149 x 237 cm
Pohot. hmotnosť: od 1025 kg
Priemer otáčania: 10,6 m
Spotreba (mesto/mimo): 5,3/3,8 l/100 km
Objem pal. nádrže: 45 l
Objem bat. priestoru: 205/305 l
Max. rýchlosť: 170 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,9 s
Uvedenie na trh: leto 2002